Gå til innhold

Trådløst nettverk!! ååå! vil ikke pakke\motta!? hæh?

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar
Skrevet

Har litt problemer her. Plutselig en dag var d vanskelig å komme seg inn på msn og sånt..så til slutt gikk d ikke i d hele tatt.. deretter merket jeg at jeg ikke var koblet til ordentlig på d trådløse nettverket mitt.

Stod at jeg var koblet til, men da jeg sjekket statusen stod tallene på "mottar" og "pakker" helt i ro..Dessuten kom jeg meg ikke inn på noe internett-side..

så har jeg vært å tuklet inne på egenskaper og alt mulig...prøvd å fikse men har ikke anelse hva jeg gjør. HAdde lignende problemet på gammel-pcn min en gang. Da var d noe helt enkelt noe. Det var plutselig ikke krysset av for "motta ip-adresse (og sånt) automatisk".

Men d er krysset av på ny-pcn..har trippelsjekket nå..40 ganger!

Sååe..noen med peiling?? Hjelp?

er litt desperat her for gammel-pcn min er helt syk..og jeg trenger den i forbindelse med jobb.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det jeg pleier å gjøre de gangene jeg sliter med å komme på nettet via tråløst, er følgende:

1. Høyreklikk på datamaskinen nede på oppgavelinja - den som viser at du er online. Velg å få en ny ip-adresse.

(Godt mulig det finnes flere oppsett, men det er i hvert fall sånn det ser ut hos meg).

2. Dra ut stikkontakten til routeren og modemet, og sett den i igjen etter 3 minutter (3 minutter er et tall Telenor benytter seg av. Godt mulig det holder med 10 sekunder også).

Skader i hvert fall ikke å prøve.

Gjest Madagaskar
Skrevet

Det jeg pleier å gjøre de gangene jeg sliter med å komme på nettet via tråløst, er følgende:

1. Høyreklikk på datamaskinen nede på oppgavelinja - den som viser at du er online. Velg å få en ny ip-adresse.

(Godt mulig det finnes flere oppsett, men det er i hvert fall sånn det ser ut hos meg).

2. Dra ut stikkontakten til routeren og modemet, og sett den i igjen etter 3 minutter (3 minutter er et tall Telenor benytter seg av. Godt mulig det holder med 10 sekunder også).

Skader i hvert fall ikke å prøve.

Har allerede gått på "reparer", som helt sikkert er det samme som du trykker på. Har tatt ut kontakten til modemet og routeren, men ikke så lenge som 3 minutter. Så skal prøve.. takk!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har allerede gått på "reparer", som helt sikkert er det samme som du trykker på. Har tatt ut kontakten til modemet og routeren, men ikke så lenge som 3 minutter. Så skal prøve.. takk!

Ja, det var "reparer" jeg tenkte på. Sitter ved en annen pc nå så jeg husket ikke akkurat hva som står.

Restart maskinen etter at du har koblet fra i 3 minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...