Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Joda - hvis man føler det slik, og hvis det evt. faktisk _er_ slik, så er ikke det noe ok. Men jeg våger meg på den påstanden at det er fåtallet her (ihvertfall på Åpent, Data og Seksualitet - andre forum frekventerer jeg ikke fast) som er slik. Men det kan kanskje virke slik, iom. at man naturlig nok gjerne har mest å si til de man kjenner.

"........................................"

Jeg føler det ikke slik. Jeg synes det er masse hyggelige folk her.

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Mange slike, da :-)

"..................................."

Hehe, jo, artig variant :D

Gjest Aimabel
Skrevet

Eller hyggeligst.

Selvsagt trives jeg/man bedre og har mer lyst å være blant folk jeg/man kjenner enn folk jeg/man ikke kjenner. Det motsatt virker jo helt merkelig.

Ja, selvfølgelig trives man best sammen folk man kjenner. Men hvordan ble du egentlig kjent med folk her hvis du kun holder deg til de du allerede kjenner?

Skrevet

Greit, men jeg synes du vrir og vender på alt. Kanskje jeg har dårlig for å uttrykke meg eller noe.

La oss si at du meldte deg inn i en eller annen forening/ klubb. Hva hvis alle overså deg og bare var opptatt med hverandre. Ville du føle deg vel med det?

Og jeg oppfatter deg som vanskelig, men ser ikke poenget i å meddele deg det i annethvert innlegg...

Dol er ingen klubb, så relevansen med den sammenligningen er uklar.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes noen "klikker" på dol, men det finnes i hvert fall mange som klikker på dol.

Ikke minst er det mange som klikka lenge før de fant dol.

Skrevet

Ja, selvfølgelig trives man best sammen folk man kjenner. Men hvordan ble du egentlig kjent med folk her hvis du kun holder deg til de du allerede kjenner?

Voksne mennesker blir kjent med voksne mennesker på den vanlige, sosiale måten, ikke ved å bestille seg venner.

Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes noen "klikker" på dol, men det finnes i hvert fall mange som klikker på dol.

Ikke minst er det mange som klikka lenge før de fant dol.

Klikke til SDD! hehehe

huffda!

Gjest Aimabel
Skrevet

Og jeg oppfatter deg som vanskelig, men ser ikke poenget i å meddele deg det i annethvert innlegg...

Jeg føler meg ikke holdt utenfor her inne, men jeg har følt på det å være alene i en sammensveiset gruppe i rl. Noen ganger veldig koselig, andre ganger veldig stusselig

Skrevet

Det fins klikker her på DOL, noe som er ganske naturlig når mange har vært her lenge.

Men det skjer nok litt for ofte at enkelte blir oversett og jeg kan forstå at man kan kjenne seg utafor når man aldri får svar eller blir kommentert. Men dette er jo ikke noen bevisst handling fra DOLere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Klikke til SDD! hehehe

huffda!

Du kan klikke til meg så mye du vil! :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Voksne mennesker blir kjent med voksne mennesker på den vanlige, sosiale måten, ikke ved å bestille seg venner.

noen som har bestilt venner? Nei, nå er jeg trøtt orker ikke flisespikke mer.

Skrevet

Mange slike, da :-)

"..................................."

Det kryr. Sjekk 100 nyeste en gjennomsnittlig formiddag, halvparten av innleggene er signert et eller annet merkelig som ikke frister.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, jeg er enig med musikeren. Kjedelig med folk i klikker som klenger på sine egne, og ikke tør å se om det finnes flere ute i verden

Hvor er disse "klikkene" på dol, og er jeg uvitende medlem av en eller flere av dem?

Det hender rett nok at jeg småkødder litt ekstra med dem jeg kjenner bedre enn andre, men jeg svarer de fleste som skriver noe vettig, og tar ikke hensyn til hvem jeg skjeller og smeller mot dersom jeg finner det for godt.

Jeg har heller aldri lagt merke til at noen har blitt holdt utenfor på dol, selv om det stadig vekk er noen som påstår så.

Gjest skraldepande
Skrevet

Det kryr. Sjekk 100 nyeste en gjennomsnittlig formiddag, halvparten av innleggene er signert et eller annet merkelig som ikke frister.

nei gi dei a

Skrevet

Jo, jeg er enig med musikeren. Kjedelig med folk i klikker som klenger på sine egne, og ikke tør å se om det finnes flere ute i verden

helt enig, men da burde de også stille med fast nick og være aktive:-)

ikke lett for de som "treffes her daglig" å svare på samme måte til dem som er her en gang i uka eller sjeldnere:-)

klart det blir "klikker"

Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis! Det er naturlig og fint å finne folk man passer godt sammen med. Men ofte kan man føle seg utenfor, hvis man blir alene sammen med en så sammensveiset gruppe. De fleste synes det er tryggest å holde seg til "sine egne"

jeg er ikke i en "gruppe"! får mange svar på enkelte inlegg og nesten ingen på andre, men det er min egen feil, jeg er ikke aktiv nok... dette har ingenting med: "jeg liker deg, eller liker deg ikke å gjøre"! det har med hvor aktiv og kjent du er..

På DOL er det det samme som i RL, vis hvem du er å vi ser hvem du er!!:-) så lett, og så vanskelig, vi må bare være den vi er:-) men for all del, bruk samme nick, ellers kan ingen se hvem du virkelig er eller hva du mener:-)

Skrevet

Er det dessverre? Det er da naturlig at folk som kjenner hverandre omgås og snakkes istedet for å trekke ut til fremmede på alle bauger og kanter.

Jeg tenkte på "klikker" i ordets mer negative forstand. Det skjønte du sikkert, hvis du hadde lagt godviljen til;-)

Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis! Det er naturlig og fint å finne folk man passer godt sammen med. Men ofte kan man føle seg utenfor, hvis man blir alene sammen med en så sammensveiset gruppe. De fleste synes det er tryggest å holde seg til "sine egne"

Nettopp:-)

Skrevet

Svar nå på spørsmålet da. Eller passer ikke svaret inn i resonnementet ditt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...