Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte på "klikker" i ordets mer negative forstand. Det skjønte du sikkert, hvis du hadde lagt godviljen til;-)

Nei, det er dessverre ikke mulig uten videre å skjønne at du mener noe annet enn det du skriver.

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Svar nå på spørsmålet da. Eller passer ikke svaret inn i resonnementet ditt?

Hva mener du? Hvilket resonnement? Jeg resonnerer ikke her, det er noe annet, en logisk slutningsform. Jeg synser slapt og lett desinteressert over et ikke-så-veldig engasjerende tema.

Vel... mitt rabiate syn på sosialisering, ja rene skjære brannfakkel eller helst kioskvelter, er at hvis man vil bli kjent med folk er det nok lurt å delta aktivt i det som skjer, ikke gjemme seg under anonyme nick/masker og/eller sitte musestille i en krok og se på de andre.

Det samme vil jeg tro gjelder i en 'klubb'.

Hva mener så du om dette Spennende Temaet?

Skrevet

"Kjedelig med folk i klikker som klenger på sine egne, og ikke tør å se om det finnes flere ute i verden"

Det der er to ting som ikke nødvendigvis trenger å henge sammen.

"............................................."

Ikke sant? Folk har venner OG deltar i større sammenhenger.

Skrevet

noen som har bestilt venner? Nei, nå er jeg trøtt orker ikke flisespikke mer.

Men hva snakker du egentlig om? Hvis noen føler seg 'utenfor', må de jo kontakte den/de det gjelder og stå fram med et skikkelig nick. Det virker jo rart å sitte bak skjermen og :ønske: kontakt med den/de de vil ha kontakt med.

Skrevet

Det er vel bare å engasjere seg i den evinnelige småpraten som foregår i altfor mange tråder? Litt kosemosing og klemzer og du er med.

Så enkelt kan det sies. Vil du være med, så vær med.

Skrevet

noen som har bestilt venner? Nei, nå er jeg trøtt orker ikke flisespikke mer.

Jeg har aldri blitt introdusert for deg. Så spør du, jeg svarer, du spør, jeg svarer, du spør, jeg svarer osvosv...

Men du er altså ikke fornøyd med svarene mine.

Det er jo skrekkelig ironisk at jeg som faktisk svarer fremmede i denne tråden, blir mislikt.

Skrevet

Jeg bare klikker noen ganger innimellom jeg:-)

Ja, og det hender jeg "klakker" litt.

=)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvor er disse "klikkene" på dol, og er jeg uvitende medlem av en eller flere av dem?

Det hender rett nok at jeg småkødder litt ekstra med dem jeg kjenner bedre enn andre, men jeg svarer de fleste som skriver noe vettig, og tar ikke hensyn til hvem jeg skjeller og smeller mot dersom jeg finner det for godt.

Jeg har heller aldri lagt merke til at noen har blitt holdt utenfor på dol, selv om det stadig vekk er noen som påstår så.

Det kan jeg ikke svare på, fordi det er ikke jeg som føler meg utenfor her. Jeg har jo skjønt såpass at man må være aktiv her for å bli gjenkjent. Skjønner ikke hvorfor alle tror at jeg startet tråden?

Skrevet

Klikker og klikker. Det blir jo slik at de som har vært her lengst, eller som er mest aktive blir lagt merke til. Og har de noe vettugt (eller provoserende) å komme med, så får de kanskje flere svar enn andre. Og starter man dialoger (som man ser i en del tråder), i alle fall sånne litt fleipete eller at man er veldig enige, blir man jo mer obs på det nicket man ev. er i dialog med og kanskje lettere svarer vedkommende en annen gang.

Og noen kjenner hverandre i RL. Da er det jo enda lettere å slenge inn et svar.

Men klikker vil jeg vel ikke kalle det. Jeg synes at de fleste svarer på de de føler for uavhengig av nick.

Vær for all del ikke anonym. Bruk ett fast nick dersom det ikke er for personlige eller pinlig. På den måten vil du automatisk profilere deg bedre her også.

Vennlig hilsen

Gjest sure do.
Skrevet

Ja, det finnes klikker. Skjønner at du reagerer litt fordi i enkelte tråder tar klikkene over og legger inn massevis av innlegg med bare skvalder...Dette er særlig på Åpent, men også andre steder.

Jeg har så og si alltid nytt nick fordi jeg ikke har noe ønske om å bli gjenkjent, heller ikke som en "person/nick" her inne på DOL. (Sånn sett har jeg ikke noe problem med klikkene, jeg har ikke noe ønske om å bli "godtatt" på DOL.)

Jeg skriver sjeldent innlegg, men jeg er en av dem som leser mye. Derfor kan det være irriterende å lese mye av skvalderet som klikkene legger opp til. Klart jeg kan hoppe over og det gjør jeg da også av og til. Men noen ganger mister man litt av diskusjonen, og det er jo det man vil få med seg.

Sånn til slutt kan jeg jo nevne at det er utrolig hvor mye folk legger ut om om seg selv her inne. Jeg har vært her inne siden 97/98 og kjenner derfor mange nick uten at de aner hvem jeg er og hva jeg vet om dem. ;o) Tror ikke alle var klar over tidligere at det er mange flere her enn dem som skriver noe.

Gjest Aimabel
Skrevet

jeg er ikke i en "gruppe"! får mange svar på enkelte inlegg og nesten ingen på andre, men det er min egen feil, jeg er ikke aktiv nok... dette har ingenting med: "jeg liker deg, eller liker deg ikke å gjøre"! det har med hvor aktiv og kjent du er..

På DOL er det det samme som i RL, vis hvem du er å vi ser hvem du er!!:-) så lett, og så vanskelig, vi må bare være den vi er:-) men for all del, bruk samme nick, ellers kan ingen se hvem du virkelig er eller hva du mener:-)

Enig, men det kan være tøft å starte en tråd som denne med fast nick. Jeg synes ikke det er ofte jeg ser de mest aktive tar opp et vanskelig spørsmål.

Jeg mener jo heller ikke at aktive dolere har ansvar for å svare på spørsmål fra ukjente nick, og holde det gående her. Noen ganger får man ikke svar, andre ganger får man mer enn man ønsker :-)

Gjest sure do.
Skrevet

Joda - hvis man føler det slik, og hvis det evt. faktisk _er_ slik, så er ikke det noe ok. Men jeg våger meg på den påstanden at det er fåtallet her (ihvertfall på Åpent, Data og Seksualitet - andre forum frekventerer jeg ikke fast) som er slik. Men det kan kanskje virke slik, iom. at man naturlig nok gjerne har mest å si til de man kjenner.

"........................................"

"...i og med at man har mest å si til dem man kjenner."

Men er ikke litt av vitsen at man diskuterer sak og ikke med en person fordi man kjenner personen? Har inntrykk av det av og til...(særlig når skvaldringa begynner...hehe..)

Gjest sure do.
Skrevet

Pleier du å omtale folk som er sammen ute i verden som klengete på hverandre? Det synes jeg er rart. Folk må da kunne velge venner og være sammen med venner uten å kritiseres for det.

Inkluderer du alle tilfeldige fremmede du møter i din vennekrets?

Dette handler da ikke om venner, men om at dette er et diskusjonsforum og ikke et venneforum. Sånn strengt tatt. Jeg skjønner godt at mange får sansen for hverandre og treffes utenom/på MSN osv, ikke noe galt i det.

Tror trådstarter er litt sår fordi hans/hennes innlegg kanskje ikke får like mye oppmerksomhet/svar fordi han/hun ikke er fast/kjent nok her inne. Og det er jo synd, om temaet personen tar opp er interessant?

Skrevet

Hvor er disse "klikkene" på dol, og er jeg uvitende medlem av en eller flere av dem?

Det hender rett nok at jeg småkødder litt ekstra med dem jeg kjenner bedre enn andre, men jeg svarer de fleste som skriver noe vettig, og tar ikke hensyn til hvem jeg skjeller og smeller mot dersom jeg finner det for godt.

Jeg har heller aldri lagt merke til at noen har blitt holdt utenfor på dol, selv om det stadig vekk er noen som påstår så.

Sa han, tilsynelatende uvitende om sin absolutt sentrale rolle i hønsegården...

Litt klikking og masse klukking, sier nå jeg ;)

Gjest sure do.
Skrevet

Det har vel lite med "klikker" å gjøre. Saken er at man blir, naturlig nok, tatt mer seriøst (og blir mer interessant) om man inntar en fast identitet. Det er naturlig, og slik vil det nok alltid være i alle slike sammenhenger.

".........................................."

Hehe...jeg syns til tider det er motsatt. De som bruker fast nick (noen av dem, langt fra alle) gir ikke særlig seriøst inntrykk i alle trådene.

Men hvorfor skal man oppfattes mindre seriøst fordi om man ikke bruker fast nick om temaet er interessant? Skjønner problematikken med "troll", men det/de står nok ikke bak halvparten av de innleggene som ikke er underskrevet med fast nick.

Gjest sure do.
Skrevet

Det kryr. Sjekk 100 nyeste en gjennomsnittlig formiddag, halvparten av innleggene er signert et eller annet merkelig som ikke frister.

Så i bunn og grunn handler dette om hvem som har skrevet innlegget og ikke om temaet som taes opp...?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på, fordi det er ikke jeg som føler meg utenfor her. Jeg har jo skjønt såpass at man må være aktiv her for å bli gjenkjent. Skjønner ikke hvorfor alle tror at jeg startet tråden?

Det er webbis sin skyld at alle tror du startet tråden. Siden det er så jævla trangt her for tiden er det nemlig umulig å se hvem sitt innlegg vi klikker oss inn på.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er webbis sin skyld at alle tror du startet tråden. Siden det er så jævla trangt her for tiden er det nemlig umulig å se hvem sitt innlegg vi klikker oss inn på.

Jeg regner med at jeg ville fått streng beskjed om å holde meg til et nick isåfall :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...