Gå til innhold

finnes det "klikker" her på DOL også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke i en "gruppe"! får mange svar på enkelte inlegg og nesten ingen på andre, men det er min egen feil, jeg er ikke aktiv nok... dette har ingenting med: "jeg liker deg, eller liker deg ikke å gjøre"! det har med hvor aktiv og kjent du er..

På DOL er det det samme som i RL, vis hvem du er å vi ser hvem du er!!:-) så lett, og så vanskelig, vi må bare være den vi er:-) men for all del, bruk samme nick, ellers kan ingen se hvem du virkelig er eller hva du mener:-)

"men det er min egen feil, jeg er ikke aktiv nok"

Eller så er det enkelte emner/innlegg som ikke så mange kan eller har lyst til å svare på, uavhengig av nick :-)

"............................................"

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

28

• Prozak

27

• amber sun

23

• favn

20

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du er ikke i noen klikk, men for noen år siden opplevde du et beslektet fenomen her på DOL: Da folk oppdaget at det var du som skjulte deg bak et provisorisk nick, fikk du en masse lykkeønskninger i en situasjon der folk ellers ville ha gitt innskriveren pepper.

Nå vet jeg faktisk ikke hva du snakker om?

Frisk på min hukommelse!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig, men det kan være tøft å starte en tråd som denne med fast nick. Jeg synes ikke det er ofte jeg ser de mest aktive tar opp et vanskelig spørsmål.

Jeg mener jo heller ikke at aktive dolere har ansvar for å svare på spørsmål fra ukjente nick, og holde det gående her. Noen ganger får man ikke svar, andre ganger får man mer enn man ønsker :-)

Det er heller ikke noe jeg forstår. Det at det skal være "skummelt" å starte en tråd som denne under sitt faste nick.

Hvorfor er det skummelt?

Eneste grunnen jeg kan se til å bruke et provisorisk nick, må være at man forsøker å skåne noen andre, f.eks. hvis man har et sensitivt kjærlighetsproblem og ikke vil risikere at noen som vet hvem en er da også får lese noe om en tredjepart som ikke har noe med dol å gjøre.

Jeg forstår naturligvis også at mange er anonyme på forum for psykiatri, overgrep og inkontinens.

Skrevet

Nå vet jeg faktisk ikke hva du snakker om?

Frisk på min hukommelse!

Du var svært forelsket i en gift kvinne og hadde et forhold til henne.

Jeg husker du skrev mens hun var til rådgivning eller mekling eller noe, og da glapp nicket ditt uforvarende ut. Etter det kom det "go for it" i søkk og kav.

Hehe. Kanskje jeg har hatt rett hele tiden, og at dere ikke er samme person?

Var ikke dette deg? Siden jeg er veldig diskret av natur, skal jeg ikke røpe hvem hun var.

Skrevet

Hvis temaet er interessant, går det i alle fall meg hus forbi uten et fast nick.

-Det er vel nettopp sånne ting som gjør at det blir dannet klikker?

Dessuten mener jeg folk selv må få bestemme hva de ønsker å bidra med og hva de ønsker å få ut av et forum som dette.

- Jo, greit det. Men litt kjipt om man starter en tråd, uten fast nick, om et interessant tema og hele tråden ender i masse vås fra noen som skal fortelle at "katten min ble påkjørt i går" og lignende personlige ting. (Dårlig eksempel, men du skjønner.)

Det er jo individuelt hva som er interessant for hver enkelt, men kjedelig når noen "ødelegger" en annens tråd på den måten. Som du skriver et anent sted svarer du sjelden på tråder som ikke er skrevet av faste nick. Synd da at om de faste nickene skeier ut i en tråd, så henger du deg (muligens) på fordi det er et kjent nick som starter det hele.

Ingen bedriver utfrysing (!) - bare tanken er jo tøvete - men man kan heller ikke 'kreve' noe utover det en selv bidrar med.

Fint at man ikke fryser ut folk. Men vil du si at en som ikke bruker fast nick ikke bidrar med noe? Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne? DET er i alle fall tøvete.

"Dessuten mener jeg folk selv må få bestemme hva de ønsker å bidra med og hva de ønsker å få ut av et forum som dette."

Og de som evt. svarer må få bestemme selv. Vil man ikke svare i tråder uten fast nick, så er man i sin fulle rett til å la være.

"Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne? DET er i alle fall tøvete."

Tja..."styre" og "styre". I de aller fleste diskusjonsfora har man ikke mulighet til å poste innlegg uten at man både er registrert og har et fast nick (ingen mulighet til å ha annet enn ett registrert nick). Det at man har mulighet til å endre nick på samme konto er ganske spesiellt for DOL.

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her er ikke klikk nødvendigvis ment som en negativ ting fra min side. Mener at det ofte er de samme som går igjen i sånne flørtetråder. (Og da kan man vel like godt ta det på meldinger, eller?)

Og det er vel kanskje det som menes av trådstarter?

Jeg aner ikke hva trådstarter mener.

Men det er vrient å ta noe sånt på meldinger. Det faller seg sannsynligvis ikke naturlig for de fleste å starte en flørtetråd utenom en setting, og den settingen oppstår gjerne i en tråd som omhandler en gitt problemstilling, gjerne inne på seksualitet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du var svært forelsket i en gift kvinne og hadde et forhold til henne.

Jeg husker du skrev mens hun var til rådgivning eller mekling eller noe, og da glapp nicket ditt uforvarende ut. Etter det kom det "go for it" i søkk og kav.

Hehe. Kanskje jeg har hatt rett hele tiden, og at dere ikke er samme person?

Var ikke dette deg? Siden jeg er veldig diskret av natur, skal jeg ikke røpe hvem hun var.

Jo, det var meg, og jeg vet hva du sikter til. Men det var ikke jeg som røpet meg, det var en annen person som røpet meg.

Jeg visste at de som kjente meg ville forstå hvem som skrev innlegget (på den tiden hadde jeg en del sosial omgang med diverse dolere), men det hadde ikke slått meg at noen som kjente meg (og dermed visste detaljer i innlegget jeg skrev) ville oute meg.

Det var forresten ikke for min eller hennes skyld jeg skrev anonymt (vi var jo ikke akkurat noen hemmelighet her inne), men for hennes mann som nylig hadde oppdaget dol og visste nicket mitt.

Hehe, jeg husker jeg var ganske ute av meg da jeg skrev det jævla innlegget, ja. :)

Skrevet

Hvis temaet er interessant, går det i alle fall meg hus forbi uten et fast nick.

Dessuten mener jeg folk selv må få bestemme hva de ønsker å bidra med og hva de ønsker å få ut av et forum som dette.

- Jo, greit det. Men litt kjipt om man starter en tråd, uten fast nick, om et interessant tema og hele tråden ender i masse vås fra noen som skal fortelle at "katten min ble påkjørt i går" og lignende personlige ting. (Dårlig eksempel, men du skjønner.)

Det er jo individuelt hva som er interessant for hver enkelt, men kjedelig når noen "ødelegger" en annens tråd på den måten. Som du skriver et anent sted svarer du sjelden på tråder som ikke er skrevet av faste nick. Synd da at om de faste nickene skeier ut i en tråd, så henger du deg (muligens) på fordi det er et kjent nick som starter det hele.

Ingen bedriver utfrysing (!) - bare tanken er jo tøvete - men man kan heller ikke 'kreve' noe utover det en selv bidrar med.

Fint at man ikke fryser ut folk. Men vil du si at en som ikke bruker fast nick ikke bidrar med noe? Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne? DET er i alle fall tøvete.

Nå synes jeg ikke det er interessant å svare deg, nettopp fordi du gjemmer deg bak en maske. Gjør det meg til en 'klikk'?

'Som du skriver et anent sted svarer du sjelden på tråder som ikke er skrevet av faste nick. Synd da at om de faste nickene skeier ut i en tråd, så henger du deg (muligens) på fordi det er et kjent nick som starter det hele.'

Hvem er det synd for? Meg?

'Fint at man ikke fryser ut folk. Men vil du si at en som ikke bruker fast nick ikke bidrar med noe?'

Sikkert. Men jeg VET jo ikke, jeg leser som sagt ikke hva de skriver... (selv om jeg nå leser noen av dine innlegg). Du får spørre noen andre, tror jeg.

'Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne?'

Hva mener du? Det står alle fritt å lage tråd om et hvilket som helst helseproblem eller annet emne.

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Det er heller ikke noe jeg forstår. Det at det skal være "skummelt" å starte en tråd som denne under sitt faste nick.

Hvorfor er det skummelt?

Eneste grunnen jeg kan se til å bruke et provisorisk nick, må være at man forsøker å skåne noen andre, f.eks. hvis man har et sensitivt kjærlighetsproblem og ikke vil risikere at noen som vet hvem en er da også får lese noe om en tredjepart som ikke har noe med dol å gjøre.

Jeg forstår naturligvis også at mange er anonyme på forum for psykiatri, overgrep og inkontinens.

"Jeg forstår naturligvis også at mange er anonyme på forum for psykiatri, overgrep og inkontinens."

Hehe :D

Skrevet

Klikkdefinisjonen din funker bra for meg, og beskriver en del av det som foregår på DOL per i dag.

Du er ikke en del av det, sier du. Nei, du er kanskje ikke det. Jeg har ikke inntrykk av at du er spesielt ondsinnet eller selektiv. Du er tvert imot en likandes kar, bevæpnet til tenna med humor og sjarm. Og det er vel nettopp derfor du blitt hønsehuset DOL sin egen maskot! Eeeeverybody loves SDD ;)

*smiskeklukke*

"Klikkdefinisjonen din funker bra for meg, og beskriver en del av det som foregår på DOL per i dag."

Det hadde vært interessant om du kom med detaljer om dette. Jeg har ikke lagt merke til at noen ukritisk støtter hverandre (bortsett fra noen få som er brølaper i utgangspunktet). Heller ikke at noen fryser ut noen e.l.

"........................................"

Skrevet

Hvorfor er det skummelt at folk vet hvor andre brukere bor? Jeg tror jeg har en viss peiling på hvor mange av de faste nickene bor i landet, men hva er skummelt med det?

Møter en noen en ikke har møtt før ute får en ofte vite hvor personen er lokalisert, uten at jeg noensinne har tenkt på det som farlig at folk jeg ikke kjenner finner ut at jeg bor i Asker, alderen min, hvor jeg jobber, osv.

Hvilke farer mener du er forbundet med det, siden det åpenbart er så "skummelt"?

Man vet aldri hvilke folk som kan oppsøke en, dersom man ikke er sikker på hvem vedkommende på andre sida av skjermen er...

Husker du ikke jeg fortalte om de som drev og ringte meg med anonyme anrop mens jeg bodde i Oslo? Jeg holdt på å få helt hetta...

Skrevet

Nei, det eksluderer ikke noen fra forumet, men det gjør det til slutt mindre interessant for nykommere og andre "skjulte" brukere. Og det er jo litt synd, da det til tider glimter til med interessante tråder også :-)

"Nei, det eksluderer ikke noen fra forumet, men det gjør det til slutt mindre interessant for nykommere og andre "skjulte" brukere"

Det får så være. Som sagt, så vet jeg ikke om noen andre forum (kanskje med et par spesielle unntak) hvor man i det hele tatt kan poste uten et registrert nick (og kun kan ha ett pr. konto).

Hva mener du vi som er "faste" her skal gjøre, da? Slutte å prate skit med nick/personer vi kjenner, innimellom vanlige innlegg?

"........................................."

Skrevet

Så klart! Må jo ta vare på de få guttene vi har her på dol ;)

*kose på alle guttene*

:P

Ja ikke sant?

*enig med M.Angelica*

:)

Skrevet

Sant nok det.

DOL var jo først og fremst et medisinsk forum, og jeg vil tro mange kom inn her på den måten via et søk. Altså er mange nye og kjenner ikke til klikkene med en gang. (Men man blir fort obs på dem!)

Angående tråder om barbering (eller andre ting som blir tatt opp igjen og igjen..), hvorfor svarer man ikke at dette er tatt opp før og det er bare å søke...f.eks, i stedet for å lage en lang tråd med så og si de samme svarene som tidligere. Eller -igjen- å påpeke at SSD ikke tar i en dame som ikke er barbert...sånne ting..hehe. Da blir det jo "klikkesvar"..

"hvorfor svarer man ikke at dette er tatt opp før og det er bare å søke...f.eks, i stedet for å lage en lang tråd med så og si de samme svarene som tidligere."

Fordi det er kjedelig. Jeg misliker forum hvor som har en policy på at et emne kun skal tas opp én gang. Det er absolutt ingenting i veien med at enkelte ting diskuteres ofte. Hadde dette vært et sted hvor alt man gjorde var å lete etter statisk informasjon, så hadde saken vært en annen. Det er det imidlertid ikke.

Hvis man synes det er så irriterende at den ørtende analsex- eller barberingstråden kommer i Seksualitet at man faktisk klager på det, så dreier det seg om et PEBKAC problem, og ikke et problem med forumet eller posterne.

"......................................."

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt paff hvis jeg som ny bruker fikk til svar at "dette har det vært tusen tråder om før, bare søk".

Ordet tusen gir svaret et unødvendig arrogant preg, og vedkommende vil angre på at hun var så dum å spørre.

Det går an å tipse om søkefunksjonen på en vennlig måte. Dessuten finnes det vel ingen spørsmål som er utdebattert. Noen spør kanskje bare for å få litt oppmerksomhet og på impuls, også. Det må de ha lov til på et helsenettsted.

Nemlig! Det går an å tipse om søkefunksjonen, men det er tull å si at "slutt å spør om eller diskuter det - det finnes mange tråder med det emnet".

Både Åpent og Seksualitetsforumet er helt åpne forum, hvor man kan diskutere eller spørre og grave til krampa tar en. Slik skal det være. Til de som ikke takler at det er mange emner som ikke interesserer dem, eller emner de er lei av: ..|.. :-)

"..........................................."

Skrevet

Ja ikke sant?

*enig med M.Angelica*

:)

Og jeg er fullstendig enig med amber og M.Angelica.

Skrevet

Det har vel lite med "klikker" å gjøre. Saken er at man blir, naturlig nok, tatt mer seriøst (og blir mer interessant) om man inntar en fast identitet. Det er naturlig, og slik vil det nok alltid være i alle slike sammenhenger.

".........................................."

Nettopp. :)

Skrevet

Jeg er ikke med i noen klikk, men jeg klikker da rundt her inne likevel ;o)

Gjest sure do.
Skrevet

Nå synes jeg ikke det er interessant å svare deg, nettopp fordi du gjemmer deg bak en maske. Gjør det meg til en 'klikk'?

'Som du skriver et anent sted svarer du sjelden på tråder som ikke er skrevet av faste nick. Synd da at om de faste nickene skeier ut i en tråd, så henger du deg (muligens) på fordi det er et kjent nick som starter det hele.'

Hvem er det synd for? Meg?

'Fint at man ikke fryser ut folk. Men vil du si at en som ikke bruker fast nick ikke bidrar med noe?'

Sikkert. Men jeg VET jo ikke, jeg leser som sagt ikke hva de skriver... (selv om jeg nå leser noen av dine innlegg). Du får spørre noen andre, tror jeg.

'Er det bare de som har fast nick som skal kunne "styre" diskusjonene her inne?'

Hva mener du? Det står alle fritt å lage tråd om et hvilket som helst helseproblem eller annet emne.

"Nå synes jeg ikke det er interessant å svare deg, nettopp fordi du gjemmer deg bak en maske. Gjør det meg til en 'klikk'?"

Hehe...men du svarer meg fordet :o)

(Jeg gjemmer meg ikke bak en maske, jeg har brukt samme nicket i hele tråden. MEN du vet ikke hvor jeg bor, alderen min, kjønn etc. Men det er vel heller ikke vesentlig i denne diskusjonen :o) )

Det gjør deg ikke til en klikk om du ikke svarer meg, men om du (om du er en av dem trådstarter mener er klikken) og andre i klikken plutselig skeier ut i en helt annen retning og diskuterer den nye kjæresten etc, og det gjør at tråden blir veldig lang. Litt kjipt for en som er interessert i det som opprinnelig var temaet å måtte gå igjennom masse personlig/urelevant om han/hun vil få med seg flere synspunkt og forventer dettte.

...

"Hvem er det synd for? Meg?"

Det er synd for den som startet tråden, fordi "klikken" noen ganger overtar tråden med "klikkesnakk".

...

"Sikkert. Men jeg VET jo ikke, jeg leser som sagt ikke hva de skriver... (selv om jeg nå leser noen av dine innlegg). Du får spørre noen andre, tror jeg."

Fikk inntrykk av at du mente at de som var ukjente nick ikke bidro i diskusjoner. Men mulig du ønsker at DOL er som en chat, ikke et diskusjonsforum. (DOL minner mer og mer om en chat til tider..)

...

"Hva mener du? Det står alle fritt å lage tråd om et hvilket som helst helseproblem eller annet emne."

Mener at tråder ofte går over til personlige/uvesentlige ting i stedet for det som opprinnelig var tema.

Skrevet

Og jeg er fullstendig enig med amber og M.Angelica.

hehe, lurulf! Bra bra. :-D

Vi må jo holde på mannfolka her inne. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...