Gå til innhold

Kan de tvinge ham til å si hvem som skjøt?

Anbefalte innlegg

Gjest Nokas-saken
Skrevet

Leser i avisene at den ene av de tiltalte vet hvem av ranerne som skjøt og drepte politimannen. Han har egentlig lyst til at den avdødes familie skal vite hvem som gjorde det, men tør ikke fordi han er redd han skal bli truet.

Er det mulig?! Han har jo innrømmet at han har deltatt i ranet og skal i fengsel åkke som. Han framstår visstnok som angrende, men er fortsatt mer opptatt av seg selv enn den dødes familie.

Har han først sagt at han vet hvem det er så får han da jaggu si det også! Snakker om å pine de avdøde.

For en gjeng med premie-idioter disse ranerne er!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• Goliath

17

• snø

7

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nokas-saken
Skrevet

Snakker om å pine den avdødes pårørende, skulle det stå.

Skrevet

Selvsagt kan de ikke tvinge ham. Hvordan mente du egentlig? Sette seg på ham og dra ordene ut av ham?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig forteller han ikke det han vet. Det kan fort bli hans sikre død. Hans ungers sikre død.

Du sitter da ikke der og tror fyren er sikker i et norsk fengsel?

Fyren er ikke så tjukk i hue at han legger seg ut med et livsfarlig miljø hvor tystere ligger under voldtektsmenn og pedofile på ranglista.

Skrevet

Selvfølgelig forteller han ikke det han vet. Det kan fort bli hans sikre død. Hans ungers sikre død.

Du sitter da ikke der og tror fyren er sikker i et norsk fengsel?

Fyren er ikke så tjukk i hue at han legger seg ut med et livsfarlig miljø hvor tystere ligger under voldtektsmenn og pedofile på ranglista.

"Du sitter da ikke der og tror fyren er sikker i et norsk fengsel?"

I tillegg til at han er ute igjen om ikke så kjempemange år, og hevnlysten avtar ikke nødvendigvis med årene.

Skrevet

Det som rettsvesenet selvfølgelig burde ha mulighet til er å gi vesentlig strengere straffer til de som ikke opplyser om det de vet.

I stedet for kun å gi rabatter til de som innrømmer sin skyld.....

Skrevet

Det som rettsvesenet selvfølgelig burde ha mulighet til er å gi vesentlig strengere straffer til de som ikke opplyser om det de vet.

Enig med deg.

Burde fått noen år ekstra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis det var tilfellet hadde jo ingen visst noe som helst.

Skrevet

Hvis det var tilfellet hadde jo ingen visst noe som helst.

Ikke særlig vanskelig i slike saker som dette å klare å avgjøre hvem som vet vesentlig mer enn hva de vil ut med.

Og det samme burde selvfølgelig gjelde for de som blir tatt i løgn - vilket i denne saken skjer omtrent hvert 5. minutt.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke særlig vanskelig i slike saker som dette å klare å avgjøre hvem som vet vesentlig mer enn hva de vil ut med.

Og det samme burde selvfølgelig gjelde for de som blir tatt i løgn - vilket i denne saken skjer omtrent hvert 5. minutt.....

Jo, det er jo akkurat det som er vanskelig. Hadde ikke Johnny Thendrup blitt skutt og dermed avslørt som en av ranerne, hadde han gjort som samtlige av de andre (bortsett fra Toska): Tatt avstand fra selve ranshandlingen, og bortforklart diverse dna-spor.

Men jeg forstår heller ikke strafferabattsystemet. Det er f.eks. ikke lett å forstå det hvis hjernen bak det hele, altså David Toska, får lavere straff enn andre fordi han innrømmer alt.

Skrevet

Jo, det er jo akkurat det som er vanskelig. Hadde ikke Johnny Thendrup blitt skutt og dermed avslørt som en av ranerne, hadde han gjort som samtlige av de andre (bortsett fra Toska): Tatt avstand fra selve ranshandlingen, og bortforklart diverse dna-spor.

Men jeg forstår heller ikke strafferabattsystemet. Det er f.eks. ikke lett å forstå det hvis hjernen bak det hele, altså David Toska, får lavere straff enn andre fordi han innrømmer alt.

Tvert i mot burde han fått strengere straff fordi han nekter å fortelle hvem andre som deltok.

Og jeg har selvfølgelig forståelse for at han ikke tør det. Men dette hullet har han gravd selv, så det får han også ta følgende av.

Gjest Nokas-saken
Skrevet

Selvsagt kan de ikke tvinge ham. Hvordan mente du egentlig? Sette seg på ham og dra ordene ut av ham?

Like spydig som alltid ser jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tvert i mot burde han fått strengere straff fordi han nekter å fortelle hvem andre som deltok.

Og jeg har selvfølgelig forståelse for at han ikke tør det. Men dette hullet har han gravd selv, så det får han også ta følgende av.

Men ved å risikere strengere straff for ikke å tyste (som det så pent heter for disse gutta...), ville mange latt seg lure til å røpe andre, og dermed satt seg selv (og meget mulig sin familie) i en livsfarlig situasjon.

Det er ingen tjent med, uansett hva disse folka har gjort.

Skrevet

Å, ja! Det er du som ikke tør å bruke ditt eget nick når du skal slenge med leppa til noen! Takk for sist!

Gjest Nokas-saken
Skrevet

Å, ja! Det er du som ikke tør å bruke ditt eget nick når du skal slenge med leppa til noen! Takk for sist!

Hva er dette gnålet om fast nick?? Jeg har ikke noe nick. Jeg skriver her kanskje to ganger i året. Ellers bare leser jeg. Noen ganger kan man snappe opp gode råd og tips fra andre. Du er selvsagt ikke blant dem, men..

Skrevet

Hva er dette gnålet om fast nick?? Jeg har ikke noe nick. Jeg skriver her kanskje to ganger i året. Ellers bare leser jeg. Noen ganger kan man snappe opp gode råd og tips fra andre. Du er selvsagt ikke blant dem, men..

Hehehe. Overbevisende.

Skrevet

Heh-heh...rull inn og trekk dyna godt over hodet, nå. Sånne feige, pikk- eller puppeløse leppeslenginger som det der imponerer ingen :-)

"............................................."

Skrevet

Heh-heh. Ja, det der var skikkelig spydig, gitt. Når de skriver boken "De 1000 Største Spydighetene Siden Moses", så kommer garantert den til å stå på en av de første femti sidene.

"..........................................."

Skrevet

"Har han først sagt at han vet hvem det er så får han da jaggu si det også! Snakker om å pine de avdøde."

Ja, det er klart. Det er jo innlysende at avdødes familie må være viktigere for vedkommende enn ham selv og hans families sikkerhet.

"..........................................."

Skrevet

"Det som rettsvesenet selvfølgelig burde ha mulighet til er å gi vesentlig strengere straffer til de som ikke opplyser om det de vet."

Men er det ikke rimelig forståelig, da? Prøv å sette deg selv i en situasjon, hvor du vet at familien din risikerer represalier hvis du tyster. Det at du selv vil risikere å bli bitchen til Vegard Voldsforbryter og Mads Mishandler i noen år er også noe som, forståelig nok, teller en del.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...