Gjest Timari Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Ser på konseptet "jakten på en filmstjerne" Synes å ha lest at i filmbransjen så har man lov til å velge mellom kjønn i valg av rolle. Men gjelder det også etnisk tilhørighet? Selv om person var kjempeflink på scenen men hadde en etnisk bakgrunn som ikke samsvarte med historien i filmen, kan man bli ekskludert på det grunnlaget? Eller ville det blitt en rasismesak? Hvordan fungerer det? 0 Siter
Gjest Noe annet vilel vært rart Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 KLart vedkommende må passe inn i rollen dem trenger. Både når det gjelder kjønn, alder, utseende og mye mer. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Vet ikke hvordan utvelgelsen i filmstjerne fungerer, men jeg har hørt at det er veldig vanskelig for mørkhudede å få jobb som skuespiller fordi det er så få roller til dem. Jeg vil tro det er bedre i filmer enn i teater. 0 Siter
Gemini Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 KLart vedkommende må passe inn i rollen dem trenger. Både når det gjelder kjønn, alder, utseende og mye mer. Ja, dersom filmen f.eks. baserer seg på en bok, så er det litt begrenset HVOR mye man kan & bør avvike fra boken. Jeg som overvektig kan jo ikke like gjerne få en rolle, hvis det i manuset står at rollekarakteren er en "vever skikkelse"...;-) 0 Siter
Gjest Noe annet vilel vært rat Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Ja, dersom filmen f.eks. baserer seg på en bok, så er det litt begrenset HVOR mye man kan & bør avvike fra boken. Jeg som overvektig kan jo ikke like gjerne få en rolle, hvis det i manuset står at rollekarakteren er en "vever skikkelse"...;-) Akkurat! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.