magnolia Skrevet 21. februar 2001 Del Skrevet 21. februar 2001 Jeg er en jente på 25 år som prøver å gå ned noen kilo, og skal gjøre det ved å trene og spise litt mindre. Jeg er opptatt av å holde forbrenningen på topp og vil gjerne spise rett. Hvis jeg trener 1 time spinning og litt styrke etterpå (+at jeg har en fysisk jobb), er det for lite å spise 1200 kcal om dagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melanie Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Hei! Det kommer jo veldig an på din høyde, men synes at 1200 er i veldig minste laget. Vil ikke anbefale under 1500 kcal om dagen (selv om jeg vet at mange her inne vil si at 1200 er ok..). Du er jo en del aktiv, og da tror jeg du vil gå ned i vekt med rundt 1500 - bare vær tålmodig! Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnolia Skrevet 22. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2001 Hei! Det kommer jo veldig an på din høyde, men synes at 1200 er i veldig minste laget. Vil ikke anbefale under 1500 kcal om dagen (selv om jeg vet at mange her inne vil si at 1200 er ok..). Du er jo en del aktiv, og da tror jeg du vil gå ned i vekt med rundt 1500 - bare vær tålmodig! Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL) Jeg er ca 170 høy og veier nå 66 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Borealis Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg er ca 170 høy og veier nå 66 kg. Du har en BMI på 22.8, og trenger vel iallfall ingen drastisk slankekur! Enig med Melanie, du bør vel neppe gå noe særlig under 1500 kcal pr.dag. Tenk på at du skal forandre levesett, framfor å "være på diett". Spis sunt, tren, og du vil nok se forskjell, ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Hei magnolia 1200 kcal per dag er for lite. Jeg er enig med Melanie som har anbefalt 1500 kcal per dag. For å få et varig resultat bør du tilstrebe å legge om kostholdet ditt slik at du lettere klarer å holde den nye vekten din uten at du føler at du er på slankekur. Et varig resultat er jo hovedmålet med en vektreduksjon. Det er viktig å unngå jo-jo slanking, og det skjer lettest desto lavere inntaket ditt er. Vær tolmodig, det vil lønne seg på sikt. Husk å drikke rikelig vann når du trener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.