Gå til innhold

Hvem sjekker DU i skattelisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sjekka ut en del familie... må finne ut hvor alle millionene drar hen...

Skrevet

Har ikke søkt på noen :o) Men vet du om man kan sjekke om man er blitt søkt på og av hvem?

Mener de hadde dette som en aprilspøk i våres - "sjekk hvem som har søkt på deg i skattelistene" *he he*

Gjest LucySky
Skrevet

har sjekka ut en del familie... må finne ut hvor alle millionene drar hen...

Ingen.

Har aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det. Nysgjerrigheten min her i verden dreier seg om helt andre ting enn penger.

Misunnelsen min også - om den er der.

Skrevet

Jeg søkte først på en nabo.

Der stod det:

Netto formue: 51 174 458

Netto inntekt: 20 713 803

Jeg bor tydeligvis i et bedre strøk hvertfall...*LER*

Evt at naboen din bor i et dårlig strøk! ;-)

Skrevet

De av mine kolleger jeg burde kunne sammenlikne meg med lønnsmessig - for å se om min lønn er urettferdig, hvilket den er.

Du får vel ikke sammenlignet lønnsnivå dersom du ikke også har kjennskap til hvilke fradrag de har?!

Skrevet

Ingen.

Har aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det. Nysgjerrigheten min her i verden dreier seg om helt andre ting enn penger.

Misunnelsen min også - om den er der.

var ment som en liten spøk dette... er overhode ikke misunnelig på "millionene", har penger så vi klarer oss, og litt til....

Skrevet

Evt at naboen din bor i et dårlig strøk! ;-)

Det kan vel godt hende, for huset hans ligger nok noen klasser over de andre på området..;o)

Gjest noen får det til
Skrevet

Mitt søk: naboer hvor begge er akademikere. Han driver eget firma, hun har god jobb i det offentlige. De har DET huset, 2 store hytter, 2 store nyere biler og hun går i dyre designerklær så det holder. Ingen av dem har hverken inntekt eller formue iflg skattelisten. Tilsammen har det betalt ca. 40.000 i skatt.

Skrevet

Ingen. Jeg er kraftig imot at skattelistene skal offentliggjøres, selv om jeg forsåvidt forstår grunnen.

Jeg har ikke noe problem med at andre vet hva jeg tjener, forteller det villig vekk om noen spør. Men jeg har opplevd hvordan disse skattelistene nører oppunder misunnelse og annen dritt, og det synes jeg er så ille!

Gjest lønnssammenlikning
Skrevet

Du får vel ikke sammenlignet lønnsnivå dersom du ikke også har kjennskap til hvilke fradrag de har?!

Nei men jeg får ihvertfall vite hva de MINIMUM tjener. Og jeg vet ihvertfall hvem av dem som har barn, annet arbeid, og/eller eventuell inntekt av hybelboere. Så en viss pekepinn får jeg jo.

Skrevet

Jeg har ikke sjekket noen enda bortsett fra meg selv. Er i grunnen mer nysgjerrig på hvor mange og hvem som sjekker meg. Hvorfor finnes det ikke en link der man kan finne ut av det? ;o)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Alle jeg kjenner. Har brukt hele dagen på dette, tatt notater etc. Blir frustrert når jeg ikke klarer å finne noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...