Gå til innhold

Cola light?

Gjest Carinee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du legger IKKE på deg av light-brus - i alle fall ikke direkte, for det er jo så og si ikke kalorier i dem. (En annen sak er at de visstnok er like skadelige for tennene som vanlig brus - pga. syren).

MEN - du legger på deg dersom light-brusen gir deg økt appetitt/matlyst, slik at du spiser mer (kanskje til og med mer usunt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengumamma

Har hørt at det er stoffer i kunstige søtningsstofefr som gjør at kroppen lagrer mye mer av det sukkeret du spiser i annen mat og dermed egentlig virker mot sin hensikt. Men jeg tok nå av da jeg byttet ut cola med cola light jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Carinee

Du legge ikke på deg av cola light. Dersom man spiser ekstra mye mat fordi man benytter light brus forsvinner denne effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...