Gå til innhold

Anmeldelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Soljenta
Skrevet

For ca1 år siden ble jeg halvveis tvungen inn ungdoms psykeatrisk i Stavanger av rådgiveren på skolen. Var 16 år gammel, å hadde store psykiske problemer som jeg er helt kvitt nå, å lever et sundt å godt liv som jeg elsker! Frisk ble jeg på egenhånd..

Men på ung.psyk fortalte jeg hvordan jeg hadde d,om selvmordstanker,familieprob,spise-forstyrrelser,

narkotika og alkeholmissbrug, sendte drapstrussler til rektoren++..Etter timen var ferdig forteller hun at dette var såpass alvårligt at her måtte foreldrene kontaktes.

Jeg stakk av å for ned i byn å ruste meg, mens hun på ung.psyk ringte hjem å fortalte, å avtalte et møte med dem å fortalte akuratt det samme som jeg hadde fortalt henne...

Var dette et brudd på taushetslåven? Jeg føler meg helt krenket å blir dårligt hver eneste gang jeg tenker på det..

Er det muligt å gjøre noe med det, slik at jeg faktisk kan leve videre uten å tenke på det.. Er det grunn nok til anmeldelse? D var helt for jæveligt det jeg opplevte der!

Takk for svar :)

Skrevet

For det første: Så godt å se at det finnes håp, at du har kommet deg opp av helvette. Du burde være et forbilde for oss.. Så sterk du er..

*beundrer deg*

Slik jeg ser det, så var dette din første time hos denne psykiatreren, og da mener jeg det er både uetisk og ulovlig å gjøre det hun gjor. Hvis hun var utdannet til den stillingen hun har, så burde hun ha gjort alt anderledes..

Lykke til, Soljenta. Hold deg oppe ;)

Klemmer.

Skrevet

For det første: Så godt å se at det finnes håp, at du har kommet deg opp av helvette. Du burde være et forbilde for oss.. Så sterk du er..

*beundrer deg*

Slik jeg ser det, så var dette din første time hos denne psykiatreren, og da mener jeg det er både uetisk og ulovlig å gjøre det hun gjor. Hvis hun var utdannet til den stillingen hun har, så burde hun ha gjort alt anderledes..

Lykke til, Soljenta. Hold deg oppe ;)

Klemmer.

Se på foregående side i forum der svarer NHD en 16-åring om taushetsplikt. Du skulle ha samtykket ift. det psykiateren gjorde. Les det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I første omgang synes jeg du skal søke råd hos pasientombudet i fylket der du bor.

Gjest Soljenta
Skrevet

Se på foregående side i forum der svarer NHD en 16-åring om taushetsplikt. Du skulle ha samtykket ift. det psykiateren gjorde. Les det.

Tusen takk for svar!

Har avtalet en time inne på pasientombudet, å hun sa over talefon at dette tydet på at psykologen hadde brutt taushetsloven. Vi skal gå gjennom noen papirer, å se om det er grunnlag til å gå til sak mot henne å om hun må betale erstattning.

Jeg er så glad for at dette ser ut til å ordne seg nå endeligt!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...