Gå til innhold

DET ER SKREKKELIG KJEDLIG HER !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

*ler*

Det er sånne spørsmål som vi døve ler litt av fordi det for oss er en selvfølge at det finnes vibrasjonsalarmer ;-)

Men igrunnen er det jo ikke rart at andre lurer da...

Vi har tekniske hjelpemidler som fungerer slik at vi stort sett ikke føler oss funksjonshemmet. Det eneste jeg kan komme på som er negativt ved å være døv, er at jeg ikke kan se alle programmer jeg vil på TV. F.eks. "Tufte" på TVN har jeg innmari lyst å se på, men det er jo ikke teksta :-(

Hjemme hos oss har vi et armbåndsur som vibrerer når de ringer på døra, når babyen skriker, hvis røykvarsleren piper eller telefonen ringer.

Her ser du den:

http://www.nrk.no/programmer/radio/god_tur/1640955.html

Jeg husker godt da en arbeidskollega av mannen min ble skikkelig lang i maska (og antagelig tenkte dette var en barnevernssak ;-)). Vi hadde fått vårt første barn og kollegaen spurte om hun skreik mye om natta. Mannen min svarte at det hadde han da ikke den ringeste anelse om siden han var døv ;-)

Hihi, sånn går det når en er en døv pappa. c",)

Den klokka var jo genial! Flott at det finnes slike fikse dippedutter.

Takk for svaret, og du må gjerne le av meg assa ;o)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

2

• Freya

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hihi, sånn går det når en er en døv pappa. c",)

Den klokka var jo genial! Flott at det finnes slike fikse dippedutter.

Takk for svaret, og du må gjerne le av meg assa ;o)

Neeida, har akkurat slutta å le nå ;-)

Det var selvsagt bare en spøk. Det verste er folk som ikke tør å spørre. Jo mer folk vet om døves situasjon, jo lettere er det å være døv!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...