Gå til innhold

Trening

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Bare et kort spørsmål. Hva er best; spinning først og styrke etterpå eller styrke først og spinning etterpå.

Skal forbrenne kcal, det er ikke så nøye med formen :o)

Skrevet

Styrke først. Så kardiotrening. Etter en ordentlig styrkeøkt har du tømt glykogenlagrene i musklene (til en viss grad, ihvertfall), og fettforbrenningen vil være mer effektiv ved kardiotrening. (Hvis jeg ikke husker helt feil fra teorien, da)

"..........................................."

fei1365380229
Skrevet

Styrke først. Så kardiotrening. Etter en ordentlig styrkeøkt har du tømt glykogenlagrene i musklene (til en viss grad, ihvertfall), og fettforbrenningen vil være mer effektiv ved kardiotrening. (Hvis jeg ikke husker helt feil fra teorien, da)

Takk for svar. Har nemlig gjort det omvendt, men nå kommer kiloene til å rase av når jeg gjør det riktig :o)

Skrevet

Takk for svar. Har nemlig gjort det omvendt, men nå kommer kiloene til å rase av når jeg gjør det riktig :o)

Ta gjerne en kort økt med oppvarming på sykkelen først for å varme opp før styrketreningen.

Skrevet

Skyld nå bare ikke på meg hvis du ikke får de resultatene du vil ha, da :-)

Ellers: Som cotoyen sier - en økt på sykkel (eller tilsvarende) for å varme opp før styrketreningen er meget viktig. Men da skal du kun bli varm, ikke sliten.

"............................................"

fei1365380229
Skrevet

Skyld nå bare ikke på meg hvis du ikke får de resultatene du vil ha, da :-)

Ellers: Som cotoyen sier - en økt på sykkel (eller tilsvarende) for å varme opp før styrketreningen er meget viktig. Men da skal du kun bli varm, ikke sliten.

"............................................"

Egentlig liker jeg best trening i et sånt tempo at jeg ikke blir svett, men det blir kanskje litt feil det eller? :o).

Skrevet

Egentlig liker jeg best trening i et sånt tempo at jeg ikke blir svett, men det blir kanskje litt feil det eller? :o).

Skal du forbrenne fett effektivt, så må du nok regne med å bli litt svett, ja :-)

Det sies at gåing egentlig er mest effektivt for forbrenning, men problemet er at du må gå så langt at det går med veldig mye tid.

fei1365380229
Skrevet

Skal du forbrenne fett effektivt, så må du nok regne med å bli litt svett, ja :-)

Det sies at gåing egentlig er mest effektivt for forbrenning, men problemet er at du må gå så langt at det går med veldig mye tid.

Har store problemer med å gå pga. sykdom, men spinning går bra. Jeg blir svett når jeg trener da.

Trenger nok bare en liten justering av kcal inntak sammen med treningen så går nok vekten ned igjen. Har faktisk gått ned 15 kg :o) skal bare gå ned 5 kg til og helst 3 kg nå på 2 uker.

Skrevet

Har store problemer med å gå pga. sykdom, men spinning går bra. Jeg blir svett når jeg trener da.

Trenger nok bare en liten justering av kcal inntak sammen med treningen så går nok vekten ned igjen. Har faktisk gått ned 15 kg :o) skal bare gå ned 5 kg til og helst 3 kg nå på 2 uker.

"og helst 3 kg nå på 2 uker."

Ikke stress for å gå ned mer enn det, da. 1-2kg er maks. anbefalt på en uke.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...