Gjest susia Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Altså, det jeg lurer på er om noen kalorier er bedre ann andre og "brenner" lettere opp? Eller er en kalori en kalori? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susia Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Nei det heter jeg ikke...) Jeg bruker riktig nok et annet nick til "daglig", men her på "Mat og Ernering" er det første gangen jeg skriver et innlegg... Men hadde du svar på spm. mitt kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suselusa Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Nei det heter jeg ikke...) Jeg bruker riktig nok et annet nick til "daglig", men her på "Mat og Ernering" er det første gangen jeg skriver et innlegg... Men hadde du svar på spm. mitt kanskje? Hei... Som du skjønner er det ikke meg som har spurt om dette sp.målet, for jeg spurte jo om noe som hadde sammenheng med kalorier igår, og dét var visst ikke no populært hos to av dem som svarte meg.... Og du, susia, hvis du fremdeles har spørsmål om kalorier, så burde du se på det svaret jeg fikk av "marnie" igår, det var veldig utfyllende og fint;) Lykke til! Klems, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest susia Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei... Som du skjønner er det ikke meg som har spurt om dette sp.målet, for jeg spurte jo om noe som hadde sammenheng med kalorier igår, og dét var visst ikke no populært hos to av dem som svarte meg.... Og du, susia, hvis du fremdeles har spørsmål om kalorier, så burde du se på det svaret jeg fikk av "marnie" igår, det var veldig utfyllende og fint;) Lykke til! Klems, Takk for tipset! Så ikke du hadde spurt om det samme jeg...*kremt*. Bare slang meg på "nytt innlegg" uten å lese noe her først.... At mitt oppdiktet lille nick skulle minne om ditt var heller ikke meningen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Hei En kalori er en kalori, og like mye verdt uansett hva den kommer fra. Kalorier er et begrep for den gitte energimengden vi får tilført fra mat og drikke. Energimengden er vanligvis angitt som kilokalorier (kcal) eller kilojoule (KJ). De ulike energigivende næringsstoffene (proteiner, fett, karbohydrater og alkohol) frigir energi når de forbrennes i kroppen. 1 gram proteiner eller karbohydrater frigir 4 kcal. 1 gram fett frigir 9 kcal, og 1 gram alkohol frigir 7 kcal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.