Gjest Abigail 34 Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg bare lurer på om Apodorm og Rohypnol er omtrent det samme? Mamma misbruker Apodorm. Er velidg bekymret for henne. Mange ganger dupper hun av etter å ha tatt Apodorm. Håper på raskt svar! 0 Siter
LaLuna83 Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Apodorm er ikke det samme som Rohypnol, men det er også en type sove medisin i klasse B, altså vanedannende og kan gi ruseffekt. Rohypnol er gått ut av produksjon 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Ja, det er omtrent det samme. De er "søsken". Apodorm er et sovemiddel, så det er meningen at en skal bli trøtt av den. PS. Rohypnol er ikke gått ut av produksjon slik en annen skriver. Du får bare ikke kjøpt den i Norge.DS 0 Siter
LaLuna83 Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Ja, det er omtrent det samme. De er "søsken". Apodorm er et sovemiddel, så det er meningen at en skal bli trøtt av den. PS. Rohypnol er ikke gått ut av produksjon slik en annen skriver. Du får bare ikke kjøpt den i Norge.DS ok.. Legen på psyk som sa det... og at det bare var synonymprep. Flunipam som ble produsert... Sorry for feilinformering 0 Siter
Kenneth83 Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Jeg bare lurer på om Apodorm og Rohypnol er omtrent det samme? Mamma misbruker Apodorm. Er velidg bekymret for henne. Mange ganger dupper hun av etter å ha tatt Apodorm. Håper på raskt svar!Hei. Jeg vil ikke si de er i nærheten men det sies så. Jeg bruker apodorm selv og har brukt Rohyponol i flere år og ble helt psykotisk og farlig. Dette har jeg aldri opplevd på Apodorm men ja det er søsken preparatet. Det er klart hun vil duppe av av apodorm da det er sovemedisin,tar man mange på engang kan man bli en annen person og litt agresiv men ikke i nærheten som som av Rohyponol! Det er uansett et helvete å Være avhengig av og ikke lett å slutte med. Jeg bruker andre sentral stimulerende medisiner ved siden av men er i jobb og klarer meg fint. Skjønner godt du er bekymret. Jeg er bare 32 år og orker ikke tanken på å gå av medisinene jeg bruker som er stesolid,Subutex og apodorm en sjelden gang. Håper for hennes skyld hun kommer seg vekk fra dem da de er veldig vanedannende! Mvh en som virkelig vet hvordan et medisinsk problem er! 0 Siter
Inner self Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Apodorm er ett Bpreparat, mens rohypnol/flunipam var ett Apreparat. Så det var strengere å få rohypnol. Grunnet popularitet blandt narkomane, og voldtektsmenn, så ble det avregistrert, hvilket er utrolig dumt, da det var en ypperlig medisin mot sterk angst. Som dessuten hadde ganske kort halveringstid. Definetivt ett medikament som hadde sin plass. Men pietismen lenge leve.... 0 Siter
PNG Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Apodorm er ett Bpreparat, mens rohypnol/flunipam var ett Apreparat. Så det var strengere å få rohypnol. Grunnet popularitet blandt narkomane, og voldtektsmenn, så ble det avregistrert, hvilket er utrolig dumt, da det var en ypperlig medisin mot sterk angst. Som dessuten hadde ganske kort halveringstid. Definetivt ett medikament som hadde sin plass. Men pietismen lenge leve....Hvordan definerer du forskjellen mellom medisin og rusmiddel? Er et interessant tema, ikke noe annet. 0 Siter
Inner self Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Begge deler gir jo rus.. Benzorus kan være behagelig det, men det er ikke noen spøk å bli avhengig vel? 0 Siter
PNG Skrevet 21. januar 2016 Skrevet 21. januar 2016 Begge deler gir jo rus.. Benzorus kan være behagelig det, men det er ikke noen spøk å bli avhengig vel?Nei. Men ta f.eks. smertestillende. Etter min viten virker det bare dempende på nervesystemet, den delen av det. Så sånn sett er det vel riktig å si det er rusmidler. På en annen side så har det en terapeutisk virkning, f.eks. hvis man har vondt i ryggen men blir friskere ved å bevege på kroppen, som kan bli lettere med smertestillende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.