Gå til innhold

light-produkter

Gjest diskoRMA

Anbefalte innlegg

Gjest diskoRMA

Er detsant at light produkter som light brus kan svekke muskeltillvekst ??

Driver med styrketrening og følger ganske nøye en diett. Får å variere litt ved siden av å drikke vann som jeg egentlig skal drikke, drikker jeg en del light-brus, light saft og lignende.

Håper noen kan svare meg på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som total BS (bullshit!), spør du meg... Noen mennesker skal nå absolutt skremme en fra å drikke ting med søtningsmidler i, som om noe liksom ikke kan få smake godt, uten å ha nevneverdig med kalorier eller masse sukker... Pøh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei diskoRMA

Det er ingen holdepunkter for at light produkter svekker muskeltilvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil heller ha diabetes, råtne tenner eller hyperaktivitet (som store mengder sukker jo kan forårsake) - ? ALT er farlig i for store mengder, dertil kommer ørten E-stoffer, antibiotika i dyrefôr, beinmel, sprøytemidler - you name it!

"Du vil heller ha diabetes, råtne tenner eller hyperaktivitet (som store mengder sukker jo kan forårsake) - ?"

Nei, selvsagt ikke! Siden jeg unngår de nevnte søtningsmidlene, så betyr det automatisk at jeg propper meg med sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du vil heller ha diabetes, råtne tenner eller hyperaktivitet (som store mengder sukker jo kan forårsake) - ?"

Nei, selvsagt ikke! Siden jeg unngår de nevnte søtningsmidlene, så betyr det automatisk at jeg propper meg med sukker?

Nei, jeg vet intet on hva akkurat du gjør - ville bare påpeke at alt er farlig, i overdrevne kvanta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...