Gjest Mett av dager Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Trudde det var bare det at jeg trengte mål, noe fast å jobbe mot liksom. Det er visst ikke bare det. I dag tok jeg meg i å tenke at jeg vil da ha noe som ikke andre har, være annerledes enn de andre. Da er det ikke SF og problemer jeg vil ha, trur jeg, håper jeg, men en litt slank kropp...en som er litt slankere enn de andres. Og hva tjener så det til? Sikkert ingenting, for verken de andre eller jeg nå, har så veldig mye for mye å bære på, jeg veit det, jeg ser det. Så hvorfor er det likevel så om og gjøre å miste kilo, hvofor er det så om og gjøre å strebe mot å bli undervektig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Kjære Mett av dager! Du lurer som så mange andre som sliter med spiseforstyrrelser-hvorfor-? Spiseforstyrrelser er forvirrende og da både somatiske (kroppslige) symptomer og psykiske symptomer preger denne lidelsen blir det ofte til tider så forvirrende for den som lider. Det er viktig å stille seg spørsmålet, hvorfor, søke å forstå hva som ligger bak.Det å ville bli tynn handler ofte om selvfølelsen og det å ha kontroll. Vi sier at spiseforstyrrelser på en måte erstatter språket, språket for å takle vanskelige tanker og følelser. Et stort problem er at mange har problemer med å se at de lider , har et problem. Du lurer, og det er bra. Kanskje du har nok mot til å starte på en endring, søke hjelp og etterhvert kanskje få mer innsikt i deg selv, slik at det å være tynn ikke gjør deg "mett av dager", lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mett av dager Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Kjære Mett av dager! Du lurer som så mange andre som sliter med spiseforstyrrelser-hvorfor-? Spiseforstyrrelser er forvirrende og da både somatiske (kroppslige) symptomer og psykiske symptomer preger denne lidelsen blir det ofte til tider så forvirrende for den som lider. Det er viktig å stille seg spørsmålet, hvorfor, søke å forstå hva som ligger bak.Det å ville bli tynn handler ofte om selvfølelsen og det å ha kontroll. Vi sier at spiseforstyrrelser på en måte erstatter språket, språket for å takle vanskelige tanker og følelser. Et stort problem er at mange har problemer med å se at de lider , har et problem. Du lurer, og det er bra. Kanskje du har nok mot til å starte på en endring, søke hjelp og etterhvert kanskje få mer innsikt i deg selv, slik at det å være tynn ikke gjør deg "mett av dager", lykke til! Takk for svar.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.