Gjest Vil_itj_e_sei Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Før hadde jeg bulimi, men det har gått over. Nå savner jeg hamburgere og pizza og sjokolade hele tiden. Jeg går med et konstant savn etter slik mat hver dag. Hva skal jeg gjøre med det? Jeg savner det selv om jeg spiser det nesten hver dag. Og selv når jeg spiser meg mett på sunn mat, og ikke vil ha mere mat, så går jeg å savner f.eks hamburgere. Så da bare gleder jeg meg til jeg kan bli sulten igjen så jeg kan stappe i meg hamburgere eller pizza. Er dette normalt? Jeg snakker og tenker bare på junk food, har ikke snakket om annet på 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Kjære Vil itj e sei Godt å høre at du ikke lenger sliter med den bulimiske syklusen. Du beskriver imidlertid at du fremdeles har sug etter det du kanskje definerer som "ikke mat/nei mat" fordeg selv.Kannskje er det akkurat her utfordringen ligger? Da du hadde bulimi kan det være slik at kroppen ikke bare psykisk men også fysisk skrek etter denne type mat. Dersom du nå har regelmessige måltider og beholder dem skulle det ikke være noen grunn for det lenger. Selv tror jeg det er veldig viktig at du kan tillate deg pizza, hamburgere, sjokolade osv, men kanskje hadde du tjent på at en ernæringsfysiolog så på hvorledes du vanligvis nå spiser (hva du spiser). Dette fordi en kan sette sammen kosten slik at en på sikt ungår disse ofte ekstreme sugene. Mitt råd er altså kutt det ikke ut, men få hjelp til å sette sammen kosten din og fordelingen av måltider riktig. Det blir jo ofte et veldig rotete forhold til mat en stund etter at "bulimi" symptomene er borte. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Dette er jeg sikker på at jeg også hadde slitt med,dersom jeg skulle bli frisk fra min bulimi...det er derfor det er så vanskelig. Uten all den gode maten har jeg liksom ingenting igjen..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil_itj_e_sei Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Kjære Vil itj e sei Godt å høre at du ikke lenger sliter med den bulimiske syklusen. Du beskriver imidlertid at du fremdeles har sug etter det du kanskje definerer som "ikke mat/nei mat" fordeg selv.Kannskje er det akkurat her utfordringen ligger? Da du hadde bulimi kan det være slik at kroppen ikke bare psykisk men også fysisk skrek etter denne type mat. Dersom du nå har regelmessige måltider og beholder dem skulle det ikke være noen grunn for det lenger. Selv tror jeg det er veldig viktig at du kan tillate deg pizza, hamburgere, sjokolade osv, men kanskje hadde du tjent på at en ernæringsfysiolog så på hvorledes du vanligvis nå spiser (hva du spiser). Dette fordi en kan sette sammen kosten slik at en på sikt ungår disse ofte ekstreme sugene. Mitt råd er altså kutt det ikke ut, men få hjelp til å sette sammen kosten din og fordelingen av måltider riktig. Det blir jo ofte et veldig rotete forhold til mat en stund etter at "bulimi" symptomene er borte. Lykke til! hvem skulle hjelpe meg å sette sammen måltider da? bulimien gikk over av seg selv, har ingen til å hjelpe meg. er ikke bare å finne en ernæringsfysiolog, vel? er ingen sånne her jeg bor uansett. og jeg har ikke ekstreme suuug etter maten, jeg bare savner og tenker på det svakt hele tiden, avogtil mer, og spiser det hele tiden... ingen som skjønner joh... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 hvem skulle hjelpe meg å sette sammen måltider da? bulimien gikk over av seg selv, har ingen til å hjelpe meg. er ikke bare å finne en ernæringsfysiolog, vel? er ingen sånne her jeg bor uansett. og jeg har ikke ekstreme suuug etter maten, jeg bare savner og tenker på det svakt hele tiden, avogtil mer, og spiser det hele tiden... ingen som skjønner joh... Kjære vil-itj-e-sei Du gir uttrykk for at disse tankene og lysten på mat som ikke nødvendigvis er den type mat en bør spise hverdag (pizza, hamburgere, sjokolade) er der mer eller mindre kontinuerlig. Det kan være ren psykologi at du ikke skal/vil spise det hver dag og at du av den grunn tenker på det så ofte eller som jeg sa ren fysiologi som betyr at kroppen "skriker" etter karbohydrater og fett. Det er av den grunn at jeg anbefaler deg å få veiledning av en som vet hvorledes en best setter sammen kosten for å unngå dette. Jeg vet ikke hvor du bor eller hvor gammel du er, men en lege/helsesøster skal kunne henvise deg til en ernæringsfysiolog. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil_itj_e_sei Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 Kjære vil-itj-e-sei Du gir uttrykk for at disse tankene og lysten på mat som ikke nødvendigvis er den type mat en bør spise hverdag (pizza, hamburgere, sjokolade) er der mer eller mindre kontinuerlig. Det kan være ren psykologi at du ikke skal/vil spise det hver dag og at du av den grunn tenker på det så ofte eller som jeg sa ren fysiologi som betyr at kroppen "skriker" etter karbohydrater og fett. Det er av den grunn at jeg anbefaler deg å få veiledning av en som vet hvorledes en best setter sammen kosten for å unngå dette. Jeg vet ikke hvor du bor eller hvor gammel du er, men en lege/helsesøster skal kunne henvise deg til en ernæringsfysiolog. Lykke til! hmm...syns bare det er så utrolig god og deilig mat..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.