Gå til innhold

slått ut av cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Sara Salamander

De siste åra har jeg vendt meg til å leve med å være slapp og sliten. Men etter å ha begynt med cipralex blir jeg helt slått ut. Jeg kan gjerne sove 12-15 timer i døgnet, hvis jeg har mulighet. Legen ville gjerne at jeg skulle prøve det litt til for å se om bivirkningene går over. Jeg har sagt at jeg ville prøve å fortsette å gå på jobb, men jeg går og gjesper hele tida og skulle ønske jeg kunne legge meg nedpå litt. Det er utrolig slitsomt. Depresjonen blir ikke akkurat bedre heller når jeg går rundt i halvsøvne. Uff, dette er tungt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203549-sl%C3%A5tt-ut-av-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sara Salamander

Hvor lenge har du gått på Cipralex da?

Og hvilken dose?

Jeg har brukt cipralex en uke med 5mg, og er i andre uka med 10mg.

Føles liksom så dumt at jeg skal føle meg verre nå, enn før jeg begynte. Jeg har fungert på jobb før, og synes det blir litt dumt å holde meg hjemme pga medisinbruk.

Men, jeg er helt utmattet. Jeg er nok veldig følsom for medisiner, for jeg prøvde sovetabletter i fjor, og da sov jeg ikke bare om natten, men hele døgnet.

Legen foreslo å bytte til noe annet hvis det ikke er gått over innen to uker.

Under depresjonen har jeg vært flink til å være i aktivitet, men det er lett å bli innaktiv nå som jeg er tung i kropp og hodet hele tiden.

Føles liksom så dumt at jeg skal føle meg verre nå, enn før jeg begynte. Jeg har fungert på jobb før, og synes det blir litt dumt å holde meg hjemme pga medisinbruk.

Men, jeg er helt utmattet. Jeg er nok veldig følsom for medisiner, for jeg prøvde sovetabletter i fjor, og da sov jeg ikke bare om natten, men hele døgnet.

Under depresjonen har jeg vært flink til å være i aktivitet, men det er lett å bli innaktiv nå som jeg er tung i kropp og hodet hele tiden.

Hei! Jeg er ingen lege men jeg har gått på antidepressiva i flere år. Brukte Zoloft i nesten 5 år. 150mg. Var ikke så mye søvn å få i den perioden kan du si. Gikk over til cipralex 10mg og nå sover jeg som en nyfødt unge. Ingen mennesker er like og vi reagerer helt klart forskjellig på ulike medisiner. Det er verdt et forsøk å prøve noe annet. Det viktigste er å "stå i det" prøve stadig nye ting i forhold til mosjon, samvær, hobbyer osv. Lykke til!

Ville anbefale deg å holde ut litt til. Var selv veldig trøtt og slapp i første 3 ukene, dette gav seg i løpet av uke 4.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...