Gå til innhold

Hemmer meg veldig i hverdagen!

Anbefalte innlegg

Hei!

På en måte er det sikkert feil å sende dette spørsmålet i denne kategorien, ettersom det har noe å gjøre med kroppen fysisk i tillegg til psykisk. Men men, jeg håper på et svar, det er utrolig viktig for meg!

Her er spørsmålet:

Jeg har slitt med anoreksi en stund, og derfor hatt en del kalori-tanker.

Nå er vinteren her, og da får jeg tørre, såre og sprukne hender. Men av frykt for å få i meg ekstra kalorier fra noe annet enn maten, tørr jeg ikke smøre meg med håndkrem/fuktighetskrem.

Har jeg noen grunn til å bekymre meg for dette? Får jeg i meg noen kalorier gjennom å smøre huden min?

Håper på raskt svar! Dette hemmer meg veldig!

På forhånd takk!

MvH Ej-Steinbukk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203550-hemmer-meg-veldig-i-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er simpelthen ikke mulig å få i seg kalorier gjennom huden, da cellene i kroppen ikke kan nyttiggjøre seg av denne typen fett. Det _må_ via fordøyelsessystemet.

Jeg tillater meg forøvrig å spørre om du får hjelp mot anoreksien?

ja, det gjør jeg:) Er nesten ute av det nå, heldigvis=)

Annonse

Gjest jegskjønnerdeg

Du kan sikkert få en god teoretisk begrunnelse dersom du spør ernæringsfysiologen på forum for mat og ernæring.

Du trenger ikke tenke tanken en gang, kjære deg. Du må drikke vann også for at kroppen skal få det den trenger - det hjelper ikke å ta et bad for å sette det litt på spissen.

Næring tas opp i tarmen og trenger enzymer fra den for å nyttiggjøre seg næring.

Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse i 15 år - men dette trenger du ikke tenke på i alle fall. Smører meg med alt mulig og har fin hud:-)

Lykke til med ferden til et bedre liv:o) Det går bra!

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...