Gå til innhold

Hvor kan man få målt høyden sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger å vite hvor høy eller lav jeg er, og har ikke noe målebånd.

Det er flere år siden jeg har målt meg

Er det noen steder man kan få målt høyden?

Skrevet

Gå på en byggeplass, Der finner du sikkert noen med en meterstokk...;o)

Skrevet

helsestasjon, men få de til å måle to ganger for å få nøyaktig. Som tenåring målte de meg til 184, jeg fikk sjokk, men viste seg at jeg var 178, det går no enda an:)

Skrevet

Du kjenner vel noen andre som har målebånd vel? Hvis ikke så får du gå til en butikk med sytilbehør og spørre dem om å måle deg. hehe..

Skrevet

Kjøp deg et målebånd da vel! Det er nyttig å ha, og koster ikke mange kronene. Så måler du deg mot veggen mens du holder en bok på hodet. Skriv så et merke i veggen under boken, mål det opp, og vips har du funnet svaret!

Skrevet

Kjøp deg et målebånd da vel! Det er nyttig å ha, og koster ikke mange kronene. Så måler du deg mot veggen mens du holder en bok på hodet. Skriv så et merke i veggen under boken, mål det opp, og vips har du funnet svaret!

ja kanskje jeg skal gjøre det

men har null penger akkurat nå

Skrevet

Har du ikke linjal? :-)

jeg er riktignok liten men det får da være grenser :)

Gjest Red Hotttt
Skrevet

psykiatrisk sykehus. de bruker det til å måle anorektikerne og sånn.

Skrevet

Kjøp et målebånd og still deg opp etter veggen. Bruk en bok og en blyant. Evt. kan du dra på politistasjonen (der du får pass), der tror jeg de har målebånd på veggen.

Skrevet

psykiatrisk sykehus. de bruker det til å måle anorektikerne og sånn.

Har de ikke mest interesse av å måle dem rundt magen enn høyden?

kan man bare komme inn en psykiatrisk institusjon og la seg måle? Kan jeg si at jeg har spiseforstyrrelser og så måler de meg?

Er opptatt av at det skal bli mest mulig nøyaktig dette her

Gjest giga david
Skrevet

kan man bare komme inn en psykiatrisk institusjon og la seg måle? Kan jeg si at jeg har spiseforstyrrelser og så måler de meg?

kjøp deg et målebånd og få noen til å hjelpe deg.

Man dukker ikke opp på eks politistasjon eller akutt psykiatrisk bare for å få målt høyden sin. Man klarer det selv, eller med hjelp av venner/familie

Gjest Red Hotttt
Skrevet

tviler på at de måler magen deres, men de bør jo vite høyden for å tolke det vekten sier. Måle rundt magen på en anorektiker ser jeg nærmest på som et overgrep...

tenkte i tilfelle du har tilknytning til en psyk.avd (du har jo skrevet på psykiatriforum). Der er det bare å spørre om å bli målt. Det har jeg selv gjort. :)

Var skuffende nok 2,5 kortere der enn hva kompisen min målte meg til med målebånd. :s

Ellers burde fastlegen/legekontoret ha måleapparat. Helsesøstre har det også. Akutten på sykehuset der jeg bodde før hadde det og.

Skrevet

jeg er riktignok liten men det får da være grenser :)

Tullebukk. :o) Still deg på golvet med helene inntil veggen og føttene nesten inntil hverandre. Legg en bok eller noe annet på hodet inn mot veggen og sett en strek i underkant av boka. Mål så høyden fra golvet og opp til streken med linjalen...

Skrevet

Hos politiet på passkontoret. Mitt passkontor har en måler hengende på veggen som er enkel å bruke.

Skrevet

Gå på en byggeplass, Der finner du sikkert noen med en meterstokk...;o)

Fint sjekketriks også! ;)

Skrevet

tviler på at de måler magen deres, men de bør jo vite høyden for å tolke det vekten sier. Måle rundt magen på en anorektiker ser jeg nærmest på som et overgrep...

tenkte i tilfelle du har tilknytning til en psyk.avd (du har jo skrevet på psykiatriforum). Der er det bare å spørre om å bli målt. Det har jeg selv gjort. :)

Var skuffende nok 2,5 kortere der enn hva kompisen min målte meg til med målebånd. :s

Ellers burde fastlegen/legekontoret ha måleapparat. Helsesøstre har det også. Akutten på sykehuset der jeg bodde før hadde det og.

har nok ikke noe tilknytning til noen psykiatrisk institusjon selv om jeg har skrevet på psykiatriforum

Mulig de kan gjøre det hos fastlegen, hvis de tar seg tid til det

Skrevet

Hos politiet på passkontoret. Mitt passkontor har en måler hengende på veggen som er enkel å bruke.

takk for tipset :)

Skrevet

Fint sjekketriks også! ;)

ja kanskje jeg skulle slå to fluer i en smekk?

Det er en kjekke karer som bygger utenfor huset mitt. Den ene var behjelpelig da jeg hadde trøbbel med sykkelen min sist. Kanskje jeg skal spørre om han kan måle meg også? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...