Gjest Vishnu Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Du skriver i svarene dine at desom en er under 18 år er psykiatrisk behandling gratis. Hvilket som i og for seg er riktig. MEN... Enkelte steder er dette gratis helt til en fyller 24 år. Dette synes jeg er viktig å få med fordi enkelte som blir vurdert til å trenge psykiatrisk hjelp takker nei til det av økonomiske årsaker. Og da kan dette være greit å undersøke dersom en er under 24 år. Beklager sterkt den "sinte" overskriften, men har skrevet nøyaktig det samme inn på forumet tidligere, og følte at denne overskriften trengtes for å få deg til å lese innlegget. Om du ikke svarer på dette så legg deg det iallefall på minne så du har mulighet til å opplyse om det i fremtiden. Dersom du allerede var klar over dette beklager jeg at jeg sendte innlegget. Men da setter jeg imidlertid spørsmålstegn ved hvorfor ikke denne informasjonen ikke har kommet ( så vidt jeg kan se iallefall ) frem i svarene dine. På klinikken der jeg går henger det oppslag om at ingen før fyllte 24 år trenger å betale. Et oppslag jeg håper kan bli sette flere, ja helst alle, steder. Vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Jeg tror jeg kjenner reglene godt, men har ikke sett denne regelen i noe offentlig dokument. Derimot finnes det heldigvis lokale ordninger som går ut over minstekravene. Jeg vil dog nevne en ordning som gjelder over hele landet: Hos psykiatriske ungdomsteam - PUT - de som arbeider med rusproblem hos unge mennesker opp til 30 år, er all behandling gratis. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Kan du fortelle meg hvor dette er? Fylke evt. hvilken poliklinikk. 0 Siter
Gjest Vishnu Skrevet 24. februar 2001 Skrevet 24. februar 2001 Jeg tror jeg kjenner reglene godt, men har ikke sett denne regelen i noe offentlig dokument. Derimot finnes det heldigvis lokale ordninger som går ut over minstekravene. Jeg vil dog nevne en ordning som gjelder over hele landet: Hos psykiatriske ungdomsteam - PUT - de som arbeider med rusproblem hos unge mennesker opp til 30 år, er all behandling gratis. Voksenpsykiatrisk poliklinikk i Alta (Distriktpsykiatrisk avdeling for Vest-Finnmark). Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.