Gjest svak Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 helga er her.. er det bare jeg eller synes flere her at helga er værst? skolen er liksom et sted hvor jeg slipper å stresse med å komme unna foreldre som maser om maten. dessverre er det blitt vanskeligere der også. føler at alle vet.. alle prøver å forstå enda det er for vanskelig. foreldre de tror de vet ting og tang nå som jeg har fått diagnosen anoreksia nervosa.. som jeg er totalt uenig i.foreldrene vil vite vekta, BMI'en, hva legen sa..alt..og jeg nekter..alt.. det eneste som har vært i tankene mine nå er: 'tynnhet tynnhet tynnhet' virker som om bli-frisk tankene er borte...savner dem heller ikke.. orker ikke tenke på dem..vil jo bare bli tynn. tynn slik jeg ser at jeg er det, og samtidig vil jeg vel at andre skal se at jeg faktisk klarer noe.. at jeg kan kontrollere maten.. lysten på mat, meg selv, kroppen.. tankene.. virkeligheten er vel at tankene og følelsen er det ikke lengre jeg som styrer, alt er blitt så tungt. har på ei maske.. fungerer, har jo funnet ut en måte der jeg til og med klarer å holde 'sannheten' vekk fra læreren.. men det er blitt så vanskelig å holde den nå.. har hele tiden bare lyst til å falle sammen og gråte, som jeg samtidig frykter at jeg skal gjøre.. vil være alene, samtidig som frykten for ensomhet er der. det er ikke lett.. så litt på GP i kveld.. ga opp.. alt jeg fokuserte på var: 'åh så tynn vil jeg bli' eller 'åh nei.. sånn kommer jeg til å bli hvis jeg spiser' fant ut at det var like greit å bare gå.. legen sier hun ikke vil tillate at jeg blir tynnere.. bryr meg ikke.. da jeg hadde pratet litt med henne og veid meg..(motvillig)..så pratet hun om at hun skulle ringe sykehuset.. stivnet der og da.. husker ikke hvorfor hun skulle ringe..tankene bare fløy avgårde..var tilstede men samtidig ikke tilstede...skal dit neste uke.. vet at jeg kan bli innlagt hvis vekta går nedover, men.. det er det den skal..ifølge meg..og det er jo jeg som har kontrollen..??! *beklager negativiteten* ~klemmer nedia, mezzy og engelen~ ~klemmer zera hardt tilbake~ glad i dere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mezzy Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 hei. Vet at du sliter nå. Er så utrolig glad i deg og vil så gjerne se deg ha viljen til å bli frisk! du må bare fortsette å kjempe! men kjemp for å bli frisk ikke tynnere! *stooor klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 Kjære svak! Kanskje det vil være til beste for deg med en innleggelse. Mange som sliter slik du gjør beskriver en lettelse når andre (her tenker jeg på helsepersonell på sykehus) tar en del av ansvaret en stund, det å ikke ha hele ansvaret alene. Det å lide over tid tærer på kreftene dine, du trenger støtte og hjelp til å få motivasjon til å våge en forandring, klare å se at du trenger hjelp. Håper din lege og du kan bli enige om at en innleggelse kanskje er til det beste for deg. Det er ofte viktig å planlegge en slik innleggelse i forkant slik at sykehuset skal kunne gi deg den hjelp du er i behov av. Du ønskes lykke til og kanskje dagen i morgen blir bedre for deg- da denne helgen er over! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nedia Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Kjære lille vennen min. Skjønner hvordan du har det. Er redd for deg, redd for at du skal havne enda lengre ned.... E veldi bekymra for deg! Kanskje mest fordi jeg skjønner så mye av det du tenker. Er veldig glad i deg!!!!!!!!!!! stooooor klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.