Korall Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Hei! Jeg har ei venninne som spiser helt sinsykt lite om dagen. Hun har holdt på slik i en to tre uker. Virker som det har gått helt til hodet på henne. Hun er ikke kjukk i det hele tatt heller. Tror hun veier rundt 55 eller noe, og hun er ca 1.68 høy! Hun trenger jo ikke akkurat å slanke seg! Hun sier hun bare skal ned en kilo eller to, men da bør hun jo spise mer enn et eple eller to pr dag!!!Dessuten drikker hun helt sinsykt mye light-brus. Jeg er ganske bekymret for at hun skal få anoreksia! Hvor lang tid tar det ca før man får det? Kan hun ha fått det allerede? Er hun i faresonen? Hilsen en som er veldig takknemlig for svar! Vet ikke så mye om sf og sånn! Er ganske bekymret!! Lykke til til alle dere andre der ute! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tipptapp Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 hmm.. husk at nesten alle sf begynner slik... så om hun har bare har holdt på i to-tre uker, kan hun like så godt sprekke og få bulimi og tvangsspising istedet.. større fare for det egentlig.. siden det er 10 ganger vanligere..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 25. februar 2001 Del Skrevet 25. februar 2001 Kjære Korall! Anoreksia er en av flere spiseforstyrrelser. Det å ha en spiseforstyrrelse betyr å være overopptatt av mat, vekt, kropp og utseende. Den som lider opplever at en styres av slike tanker og følelser. Kanskje din venninne har slitt lenger enn det du vet? De fleste klarer å holde det skjult svært lenge og har selv svært vanskelig for å innse, innrømme at de har et problem. Jeg vil råde deg til å si til din venninne at du er bekymret for henne og gjerne vil hjelpe henne. Mange avviser hjelp, men vær støttende og ikke belærende. Du kan få mer informasjon hos selvhjelpsorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKs eller Anorexia/Bulimia-foreningen-ABF. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.