Gå til innhold

Ovesterinkrem Dr Moen!


Gjest Adelin

Anbefalte innlegg

Jeg så lenger nede at du hadde svart en jente at hun kunne bruke Ovesterinkrem mot tørr skjede etter fødsel, også hvis hun ammet.

Jeg er også plaget med tørr skjede og fulgte ditt råd til henne, og gikk og kjøpte kremen. Men da jeg kom hjem og leste bruksanvisningen stod det at man ikke skulle bruke denne ved amming. Hva er rett da? Kan jeg bruke den eller kan jeg ikke? Min sønn er 3 månder og jeg fullammer ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ovesterin inneholder det svak østrogen-hormonet østriol som produseres i meget store mengder av morkaken, så din gutt har vært 'bombardert' med det under graviditeten. Det er så lite som går over i blodet og i melken, det vil ikke påvirke ammingen. Når det står at man ikke skal bruke det under amming er det fordi det ikke har vært testet ved amming, en juridisk helgardering som ikke har noe med praktisk medisin å gjøre. Prøv det og gi tilbakemelding om du merker effekt! Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...