Gå til innhold

Redd medisin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er ei kvinne på 32 år.Eg har hatt angst i fleire år. Er ikkje deprimert. Går til psykolog, men angsten vil ikkje sleppe taket. Eg har heile tida vore negativ til medisin, og har aldri brukt dette. Men no er eg så lei av dette angst-livet, at eg har begynt å vurdera medisin.

Det eg no lurer på er kva type medisin som er det beste å begynna med. Har fått forskjellige tips. Nokre meiner Fluanxol, mens andre meiner Cipramil.

Er heilt forvirra! Kva meiner du,NHD? Er det nokre andre her ute som har meininger om dette?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vær forsiktig med å høre på legfolk som anbefaler det ene eller andre.

Hva som er riktig for deg, kan jeg ikke si. Til det vet jeg forlite om deg og angsten din. Første steg på veien mot dette er en mer presis angstdiagnostikk. Angst kan i det minste deles opp i spesikikk fobi, agorafobi, sosial fobi, panikklidelse og generalisert angstlidelse. Før en vet noe om dette, kan ingen gi deg _gode_ råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...