Gå til innhold

Snowboardskade

Gjest snowboarder

Anbefalte innlegg

Gjest snowboarder

Jeg var oppe i fjellet for en uke siden og sto på snowboard. Jeg falt endel, men de store skadene uteble. Men på slutten av dagen fikk jeg vondt i kneet. Jeg lurer på om jeg har vrikket det, men det er ikke ved fall. Nå klarer jeg ikke bøye foten så mye bakover, men det går forhåndsvis greit å gå. Det virker som om det er på fremsiden av kneet smertene er. Er dette noe som går over (som en vrikket ankel), eller bør jeg oppsøke en lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei. Jeg synes du kan se dette an i hvert fall en uke til. Så lenge du ikke har noen sikker utløsende skade er det neppe noe stort problem. Det kan være en liten irritasjon i leddhinnen med økt væskemengde i kneet (du sier ikke noe om kneet er hovent) eller det kan være en "strekk" i noen av leddbåndene. Selvsagt kan det også være en meniskskade, men uansett -- med de beskjedne symptomer du beskriver ville jeg sett det an en uke til (i hvert fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...