Gå til innhold

NHD: Medisin som IKKE gir vektøkning?

Anbefalte innlegg

Gjest psykojenta

Jeg prata med DPS fredag i forrige uke- Legen som skrev ut Cipralex til meg, ba meg trappe ned 5mg og at vi skulle se på medisintillegg.

Den andre personen jeg prata med ville tvangsinnlegge meg om jeg ikke kunne love å møte opp på mandag- jeg kunne også legges inn frivillig om jeg ønsket det.

Den samtalen på mandag visste jeg var vurdering for nødvendig innleggelse. Hun ønsket jeg skulle legges inn, men siden jeg var imot det- og at jeg er fullt tilregnelig(ikke psykotisk)skulle vi heller se det an.

Men det jeg egentlig lurer på...

Finnes det noen medisin som ikke gir vektøkning i kategori "Zyprexa" eller "Tolvon"(som går sammen med Cipralex.

Det var legen som jeg var til samtale igår som ville jeg skulle starte på noe sånt(det var derfor jeg skulle trappe ned Cipralex også-slik at medisiner lettere kunne samkjøres)

Medisinen bør funke mot tankekaos og mistenksomhet..hehe.

Og jeg er LIVREDD for å legge på meg!Sliter med et spiseproblem.

På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204724-nhd-medisin-som-ikke-gir-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det at du reduserte Cipralex-dosen er helt unødvendig (og for meg uforståelig) i forhold til at du skal begynne med annen medisin.

2. Alternativer til Zyprexa kan være Risperdal, Seroquel, Zeldox og Solian.

Gjest psykojenta

1. Det at du reduserte Cipralex-dosen er helt unødvendig (og for meg uforståelig) i forhold til at du skal begynne med annen medisin.

2. Alternativer til Zyprexa kan være Risperdal, Seroquel, Zeldox og Solian.

Jeg gjør bare det som legen vil jeg...hehe. Hun ble visst litt redd siden jeg fikk den episoden i forrige uke.

Hun vil jeg skal gå på 20mg "for det er det som er anbefalt i denne boka"(regner med at det er Felleskatalogen hun mener)

På 20mg/dgl. glemte jeg ofte medisinen, var mye mer aggressiv og sov MYE dårligere enn jeg gjorde på høyere doser. Oftere hodepine(spenningssmerter) og mer angst.

"Alternativer til Zyprexa kan være Risperdal, Seroquel, Zeldox og Solian."

Jeg skal til ny samtale med denne legen i morgen, så jeg kan legge frem forslag om disse og høre hva hun synes..

Tusen takk Nils Håvard c",)

Annonse

Gjest psykojenta

Jeg anbefaler da Seroquel på det sterkeste!

Den som ikke sovner av Seroquel fortjener Nobel-prisen i å holde seg våken! ;-)

Mvh

Takk for svar..

Jeg kunne velge mellom Zeldox og Seroquel. Hun legen var mest for Zeldox`en til meg.

Tok morgendosen + Cipralex`en idag og etter en times tid lå jeg rett ut på sofaen.

Det negative med Zeldox`en er at den må tas sammen med mat- det glemte jeg gitt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...