Gå til innhold

anti deppresive tabletter

Anbefalte innlegg

hei!

hva må man gjøre for å få tabletter egentlig? jeg har det ikke bra med meg selv! har slitt med dårlig selvbilde i så å si alle år. Nå har jeg ingen jobb,et rent **** med samboerenmin og jeg føler meg så sinnsykt ensom(selv om jeg har samboer).jeg har vært med lege og eneste hun hadde å si var at jeg kunne bytte ppille type???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204826-anti-deppresive-tabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tenker at du lider av en depresjon, kan ud gå tilbake til fastlegen og si det, evt. ta med et skriv med forklaring. Be om behandling hvis dere kommer til at du lider av depresjon. Du kan også f.e. få tatt en madrs- eller en bdi-test for å kartlegge alrvorlighetsgrad og hvilken elementer i depresjonen som er mest framtredende.

Noen føler seg deprimerte av p-piller, da kan det hjelpe å bytte merke.

Hvis du tenker at du lider av en depresjon, kan ud gå tilbake til fastlegen og si det, evt. ta med et skriv med forklaring. Be om behandling hvis dere kommer til at du lider av depresjon. Du kan også f.e. få tatt en madrs- eller en bdi-test for å kartlegge alrvorlighetsgrad og hvilken elementer i depresjonen som er mest framtredende.

Hva er disse testene?har aldri snakket med lege om dette før.. må jeg ta masse tester osv for å få noe medisin? eller får man noe som hjelper på uten eller før man begynner å "kartlegge" deppresjonen? må jeg til psykolog?føler liksom ikke at fastlegen min er så dyktig(altså hun er jo sikkert det,men føler kanskje ikke at hun er den riktige å snakkemed?)

tester som kartlegger alvorlighetsgraden av en deprsjon. Fastlegen din må kunne ta en madrs-test på deg og bdi skal du fylle ut selv. Madrs-testen ligger på nettet, du kan søke på madrs f.e. på www.eniro.no.

Testene tar ikke så lang tid.

Man må nok ikke på død og liv bruke slike tester, men de brukes gjerne for å se om medisiner som en starter på har effekt.

Du må uansett til en kommunelege, gjerne fastlegen. Hvis du ikke stoler på denne, kan du bytte til en annen lege? Fastlegne kan evt. henvise deg videre til psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...