Gå til innhold

har et psykisk problem

Anbefalte innlegg

jeg er ei 14 år gammel jente. Jeg tenner på det samme som en pedofil mann, altså lita jente( helst imellom 1-14 år) med voksene menn. jeg har tent på dette så lenge jeg kan huske. Jeg så forleden brennpukt ''det pedofile nett'', de viste ei ca.10 år gammel jente som ble voldtatt, jeg ble skikkelig kvalm og deprimert og grein hele denne dagen, både fordi det jeg så var fryktelig og fordi jeg er svært redd for å bli voksen (jeg tror at alle menn innerst inne liker små jenter best, og dermed vil jeg ikke bli voksen)

etter et par dager da følelsene hadde roet seg begynte jeg å bli opphisset etter det jeg hadde sett (har alltid likt det, men har aldri hatt konkrete bilder i hodet, trodde aldri jeg kunne like ekte episoder av sånt, før hadde det bare vært bilder jeg fant opp selv)

Jeg har gått veldig lenge i terapi, men det virker ikke i det hele tatt. har du noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Hva er det egentlig som gjør en person pedofil? hva er det som er annerledes i hjernen hos en pedofil og en ikke pedofil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204839-har-et-psykisk-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest caiza22

Hei du:)

Har du snakket med behandleren din om dette? Hvis ikke - det må du gjøre så du kan få hjelp til å "forstå"/hanskes med disse tankene.

Alle har vi fantasier - og det er viktig å huske at disse tankene hos deg er nettopp det - fantasier. Det er forskjell på det og et ønske om å oppleve det du tenker på i virkeligheten. Så lenge dette er fantasier trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Det kommer jo dessuten tydelig frem i innlegget ditt at du tar avstand fra pedofili. Du ble kvalm av å se den dokumentaren og du plages i stor grad med tanken på at det finnes pedofile menn.

Kan du ha opplevd noe i livet som kan være årsak til at du så sterkt frykter (for det er det du gjør) pedofili ? Jeg tenker på overgrep. Det er i så fall viktig at du får hjelp...

Uansett - snakk med den du går i terapi hos om dette :)

Hei du:)

Har du snakket med behandleren din om dette? Hvis ikke - det må du gjøre så du kan få hjelp til å "forstå"/hanskes med disse tankene.

Alle har vi fantasier - og det er viktig å huske at disse tankene hos deg er nettopp det - fantasier. Det er forskjell på det og et ønske om å oppleve det du tenker på i virkeligheten. Så lenge dette er fantasier trenger du ikke ha dårlig samvittighet. Det kommer jo dessuten tydelig frem i innlegget ditt at du tar avstand fra pedofili. Du ble kvalm av å se den dokumentaren og du plages i stor grad med tanken på at det finnes pedofile menn.

Kan du ha opplevd noe i livet som kan være årsak til at du så sterkt frykter (for det er det du gjør) pedofili ? Jeg tenker på overgrep. Det er i så fall viktig at du får hjelp...

Uansett - snakk med den du går i terapi hos om dette :)

ja jeg har snakket med psykologen min om dette i en lang periode, men det har ikke hjulpet meg. Jeg har aldri opplevd overgrep. Jeg har alltid vært en enstøing, jeg har alltid vært den som observerer...ikke fordi jeg har blitt holdt ute (for det er heller andre som har maset om at jeg skal bli med) men det har altid blitt et nei fra min side, jeg vil bare se. Jeg sliter med depresjoner daglig, jeg ser ingen mening i noen ting. Jeg har filosofert så mye at jeg har liksom ikke lever i ''denne verden'' jeg lever i filosofi. Jeg har alltid vært smartere enn folk, både sosialt og i IQ, lærerene mine sier jeg er den flinkeste eleven de noen gang har hatt på skolen, jeg jobber på en helt annen måte og anstrenger meg ikke i det hele tatt får å få gode karakterer. Jeg har også mange andre evner jeg er flinkest på feltet i, bla psykologi. Dette tenker dere sikkert at er gode egenskaper, men det eneste disse ''egenskapene'' har gjort meg er å få kraftige depresjoner. jeg føler meg alene. Og jeg tror at dette kan ha ført til at jeg tenner på pedofili

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...