Gå til innhold

følelsesløs etter depresjon...

Anbefalte innlegg

Hei!

Det siste halve året har jeg hatt tilbakevendende depresjoner. De kan vare fra to dager til litt over en uke.De kommer helt plutselig, og forsvinner nesten like fort.

I disse periodene klarer jeg ikke å fungere. Jeg vil bare gråte og er utrolig langt nede.

Det positive er at disse periodene blir kortere og kortere. Føler...eller håper.. at jeg er på vei ut av dette nå.

Jeg snakkr mye med de rundt med om dette og har mye støtte.

Problemet mitt nå er at jeg føler meg så følelsesløs i hverdagen. Jeg er konstant redd for å få "tilbakefall" og klarer på en måte å ikke føle noe. Jeg er ikke nedstemt heller, men heller ikke glad. Bare midt i mellom alt.

Jeg gleder meg ikke over ting jeg vanligvis gjorde, før denne perioden med depresjoner.

Jeg har ikke fått noe hjelp eller gått på medisiner.

Jeg har tenkt sånn at bare jeg ikke får disse vonde periodene igjen, skal jeg være fornøyd. Men nå vil jeg gjerne føle meg glad igjen......

Er det vanlig å ha det sånn etter man har vært deprimert? Å føle at man har blitt helt følelsesløs?

takker for svar..=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204982-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-etter-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sara Salamander

Vet ikke hva som er vanlig. Selv opplevde jeg at etter flere år med deresjon gikk den over i en følelsesløs tilstand. Jeg følte meg ikke akkurat deprimert, men bare helt likeglad. Da jeg tok det opp med samboeren min sa han at det virket som om jeg hadde gitt opp. Jeg hadde ingen ønsker for framtiden, og var ikke intressert i å gjøre hyggelige ting. Dette ble min dytt til å oppsøke hjelp. Jeg har fått diagnosen moderat depresjon, og tar en liten dose medisiner. Men dette har hjulpet. Jeg føler glede igjen over å høre musikk, over en tur ut i frisk luft, over å pynte meg. helt kvitt dumme tanker er jeg ikke, men jeg klarer iallefall å se positivt på fremtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...