Gå til innhold

Bipolar lidelse? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Annonym i dag

Kan dette være bi polar lidelse?

Har helt siden barndommen hatt gjentatte depressive perioder. Ikke alvorlig tidlig i livet, men mer som en melankolsk tilstand, der kontakt med andre mennesker har vært helt uinteressant. Har og i disse periodene følt en likegyldighet både for meg selv, andre mennesker og resten av verden.

De senere årene har det vært alvorligere depresjoner, legen min kaller det moderat depresjon.

Har også hatt to markerte hypomane episoder, om man kan kalle det det. Første gangen når jeg gikk gravid med mitt eldste barn, jeg var hyper under hele svangerskapet. Kunne faktisk klare hva det skulle være, og drev med all verdens tungt arbeid. Hadde ingen bremser for hva jeg kunne klare. Barnet jeg fikk har en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse, kan det være en sammenheng her?

Siste gangen er ca 5 år siden, da var jeg også i stand til å klare alt mulig, men litt merkelig følte jeg meg sliten i kroppen, men klarte allikevel ikke å begrense mine gjøremål, bare måtte.

Går nå til behandling hos en psykolog, da jeg fikk en alvorlig depressiv episode for ca et år siden. De starter gjerne på høsten, men ikke alltid. Har denne høsten valgt å begynne med AD i september, og det ser ut til å gå bra så langt, bruker heller ikke en høy dose.

Kan dette være en form for bi polar lidelse, eller kan det være noe annet, i så fall hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205055-bipolar-lidelse-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...