Gå til innhold

Legen: Rense kroppen/faste

Gjest Nina

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så tung i kroppen, uvel og ekkel.

Kanskje ville det være en ide å rense kroppen?

Har hørt at man drikker et eller annet og spiser lite / ingenting i en periode. Kunne tenkt meg å prøve det men er litt i tvil om det er lurt?

Er litt i ubalanse psykisk, kan en slik kur går utover psyken?

takkn. for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg gikk en liten periode på en fastekur som hun kjøpte i en helsebutikk. Husker dessverre ikke hva den het...Men den bestod av masse gress-te som hun skulle drikke hver dag ovs, hensikten var visst å "spyle" gjennom hele systemet og bli kvitt allle unødvendige avfallsstoffer i kroppen. Kuren varte ikke så lenge, og hun fikk veldig god energi etterpå. Tror ikke det er usunt å gjøre noe slikt over en kort periode, hun har bestemt seg for å ta denne kuren en gang i året for å rense kroppen litt.

Spør i en helsebutikk, så får du sikkert vite mer om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bakvendtland

En venninne av meg gikk en liten periode på en fastekur som hun kjøpte i en helsebutikk. Husker dessverre ikke hva den het...Men den bestod av masse gress-te som hun skulle drikke hver dag ovs, hensikten var visst å "spyle" gjennom hele systemet og bli kvitt allle unødvendige avfallsstoffer i kroppen. Kuren varte ikke så lenge, og hun fikk veldig god energi etterpå. Tror ikke det er usunt å gjøre noe slikt over en kort periode, hun har bestemt seg for å ta denne kuren en gang i året for å rense kroppen litt.

Spør i en helsebutikk, så får du sikkert vite mer om det!

høres ut som Tonidren - har ikke prøvd det selv, men leker med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som Tonidren - har ikke prøvd det selv, men leker med tanken.

Nå har jeg begynt med Tonidren:)

har nettopp vært i helsebutikken.

..smaker ikke så værst heller!

fordelen med denne er at man ikke trenger å faste, bare spise sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bakvendtland

Nå har jeg begynt med Tonidren:)

har nettopp vært i helsebutikken.

..smaker ikke så værst heller!

fordelen med denne er at man ikke trenger å faste, bare spise sunnere.

Fortell hvordan det har gått når kuren er over da, om du synes det er verdt pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Nina

En fastekur bør kun gjennomføres dersom du har det bra. Det er ikke anbefalt dersom du er i psykisk ubalanse, er syk eller for tynn. Det er heller ingen gode bevis for at en fastekur er med på å "rense kroppen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...