Gjest melora Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Nå er jeg helt rådvill. Jeg sliter noe så j...... med PMS. Og denne gang røk nesten forholdet til kjæresten min. Jeg finnes jo ikke mentalt stabil!! Det er so må bli overkjørt av toget. Jeg møter veggen så totalt, og i løpet av minutter blir jeg vanvittig deppa. Dagene før mens er rett og slett et helvete. Og etterpå er jeg ikke særlig høy i hatten. Da har jeg alltid mye å ordne opp i . Det å gå på skole er vanskelig, og jeg begynner å tvile på hva jeg egentlig kan klare uten å ødelegge alt. Helt mentalt stabil er jeg nok ikke fra før heller, menså lenge jeg unngår det verste stresset og maset så klarer jeg meg bra. Men jeg blir fort utkjørt. Så lenge alt er stabilt rundt meg fungerer jeg bra. Jeg gleder meg over livet. Men så er det PMS hver pokkers mnd. Som roter til hele livet mitt. Da kommer alt på en gang, og jeg takler absolutt ingenting. Jeg blir så deprimert! Har prøvd monofasiske p-piller i fleng, men de har ingen virkning. Borsett fra at jeg blir mer følsom og sånne tulle-ting. Også hadde jeg tenkt å sette inn hormonspiral..Fordi dette p-pillestyret går meg på nervene. men jeg er redd for humøret mitt. Dessuten har jeg legeskrekk. Hva skal jeg gjør med disse forbaskede hormonene og PMS da!?? Finnes det noe som kan hjelpe meg? Nå er jeg villig til å prøve alt. Men vil helst unngå å gå til psykolog.. Jeg fungerer jo bra, bortsett fra noen mørke skyer i ny og ned. Jeg er rådvill akkurat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Dette er rent hormonelt og er vanskelig å ordne ved psykologisk hjelp/prating. Når problemene har nådd et slikt nivå aten mister partneren og utdanningen går på tverke, er det tid for medisiner. Jeg foreslår at du prøver et SSRI som f.eks. Seroxat eller Cipramil. Du tar det i ti dager før forventet mens. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Female Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Et kjerringråd jeg hørte en gang, gikk ut på å spise B6-vitaminer hver dag. Ca en uke før mens, doblet du inntaket av vitaminene. Tror det var snakk om en tabl. hver dag, men uka før mens, økte du til 2 (3 om det var ille fortsatt) tabletter. Jeg er litt usikker på "doseringa" her, men kanskje noen andre her har hørt noe om det samme, som også kan svare... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Som en annen her skriver, så prøv B6 vitamin før du vurderer SSRI. B6 vitamin kan ha en veldig god effekt. Ta 60-80 mg daglig en uke før mensen. Kjøpes på apoteket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.