Gjest Snafus Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Er så utrolig studielei etter å ha gått på universitetet i snart seks år. Har ennå ett år igjen å studere, og aner ikke hvordan jeg skal klare å motivere meg for å fullføre. Det eneste jeg tenker på er hvor mye jeg gleder meg til den dagen jeg skal begynne i en jobb og å slutte å gå så mye for meg selv som jeg gjør som student. Har noen gode råd for hvordan jeg skal motivere meg for å fullføre? (For jeg _vil_ fullføre mår jeg først har gått så lenge....) Det siste halve året har jeg bare telt dagene igjen mot den dagen jeg er ferdig og står klar til å begynne i en jobb og bli "mer som alle andre", dvs en som ikke bare sitter for seg selv i sin egne snevre "forskerverden". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Jeg prøver å erindre et dikt jeg hadde over skrivebordet den gang jeg var student. Veien er lang, det er langt til mål. Gi tål. Når du er fremme, vil du forstå: på vei er vandreren hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snafus Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 Jeg prøver å erindre et dikt jeg hadde over skrivebordet den gang jeg var student. Veien er lang, det er langt til mål. Gi tål. Når du er fremme, vil du forstå: på vei er vandreren hjemme. Det var et fint dikt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thesunflower Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Det var et fint dikt Hei på deg! Vet ikke akkurat om jeg har noen motiverende ord, iallfall er det sikkert slik du er bevisst på selv allerede. Men det kan være greit med en gjennomgang fra en utenforstående. Jeg vil iallefall si at jeg kjenner meg igjen! Var ferdig med skolen for ett år siden. Jeg skal ikke legge skjul på at det var utrolig godt å stå der med vitnemål og godkjenning i hånda! Ikke minst komme ut i arbeid, treffe folk og endelig tjene peng! Så det kan jo være noen motiverende ord; Du har virkelig noe å se fram til, så ikke gi opp! :0) Men på den andre siden, så kan dette bli tomme ord for en som er midt oppi det. Vet du; jeg må faktisk innrømme at jeg nå, etter å ha jobbet i ett år, savner å være student! DET trodde jeg aldri jeg kom til å tenke. Studenttilværelesen er spesiell, og det er noe mange lengter tilbake til. Den tiden får en jo aldri igjen, mens de aller fleste av oss skal jobbe i en flere tiår framover...Når det er sagt, så er det veldig viktig at du tar vare på deg selv også under studietiden nå. Du kan ikke bare studere. Det er lett å bli utbrent. Hvis du tror du er det, så vil jeg anbefale deg å ta det litt med ro noen uker, få deg mye søvn, kom deg ut i frisk luft, gå lange turer, gjør noe som er meningsfullt for deg, unn deg noe, ha litt egenomsorg for deg selv. Er du deprimert, og alt føles tomt og trist, så vil jeg anbefale deg Johannesurt, som fåes på helsekost. Forhåpentligvis for din skyld så er dette noe som er forbigående. Snart er våren her! :0) Unansett så ønsker jeg deg lykke til Snafus. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Er jo ikke rart at du begynner å bli lei etter å ha studert i så mange år - men det er jo kort vei igjen !!! *S* Dessuten er det jo lov å gå lei også - jeg jobber og har en kjempefin og spennende jobb men jeg skal love deg at jeg også innimellom blir kraftig lei. Da kan det også ha sammenheng med at jeg synes det er litt kjedelig/kjipt sånn generelt også. Kanskje du kan gjøre noe for å friske opp tilværelsen - kanskje ta deg en liten ferie eller bare begynne på noe ved sidene av studiene. Vil ikke råde deg til å ta en lengre pause - dvs. jobbeår e.l. - det året har en lei tendens til å strekke ut over tid. Bit tenna sammen og hold ut - et år går fort !! Lykke til !!! :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snafus Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Hei på deg! Vet ikke akkurat om jeg har noen motiverende ord, iallfall er det sikkert slik du er bevisst på selv allerede. Men det kan være greit med en gjennomgang fra en utenforstående. Jeg vil iallefall si at jeg kjenner meg igjen! Var ferdig med skolen for ett år siden. Jeg skal ikke legge skjul på at det var utrolig godt å stå der med vitnemål og godkjenning i hånda! Ikke minst komme ut i arbeid, treffe folk og endelig tjene peng! Så det kan jo være noen motiverende ord; Du har virkelig noe å se fram til, så ikke gi opp! :0) Men på den andre siden, så kan dette bli tomme ord for en som er midt oppi det. Vet du; jeg må faktisk innrømme at jeg nå, etter å ha jobbet i ett år, savner å være student! DET trodde jeg aldri jeg kom til å tenke. Studenttilværelesen er spesiell, og det er noe mange lengter tilbake til. Den tiden får en jo aldri igjen, mens de aller fleste av oss skal jobbe i en flere tiår framover...Når det er sagt, så er det veldig viktig at du tar vare på deg selv også under studietiden nå. Du kan ikke bare studere. Det er lett å bli utbrent. Hvis du tror du er det, så vil jeg anbefale deg å ta det litt med ro noen uker, få deg mye søvn, kom deg ut i frisk luft, gå lange turer, gjør noe som er meningsfullt for deg, unn deg noe, ha litt egenomsorg for deg selv. Er du deprimert, og alt føles tomt og trist, så vil jeg anbefale deg Johannesurt, som fåes på helsekost. Forhåpentligvis for din skyld så er dette noe som er forbigående. Snart er våren her! :0) Unansett så ønsker jeg deg lykke til Snafus. Klem fra Tusen takk for kjempeoppmuntringer, PunkyB og thesunflower. Skal ta rådene til følge, absolutt. ) Følte meg mer motivert allerede med svarene deres!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.