Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg visst jeg....

Gjest jenta

Anbefalte innlegg

hvor mye forbrenner jeg visst jeg går en rask tur på ca en halv time?

Og hva vil det tilsi? altså; forbrenner jeg en potet eller en brødskive?

Dumt spm., men håper på svar alikevel, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei...

Det kommer jo an på hvor mye du veier osv., da, men hvis du går raskt i en halvtime, skulle du kunne forbrenne ca. 200 kcal. Det tilsvarer nesten tre poteter, eller to brødskiver.

Klems;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Heihei...

Det kommer jo an på hvor mye du veier osv., da, men hvis du går raskt i en halvtime, skulle du kunne forbrenne ca. 200 kcal. Det tilsvarer nesten tre poteter, eller to brødskiver.

Klems;)

Og tar du den gåturen før frokost (etter en kopp svart-kaffe) er mestparten av det du forbrenner _fett_!

Anbefales nok ikke dersom en har problemer med blosukkeret, vil jeg tro. Men det er denne type fettforbrenningstrening de fleste fitness/bodybuilder-utøver benytter seg av, for å bli kvitt fett før konkurranser!

Bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei jenta

En kvinne som veier 62 kg vil forbrenne ca 150 kcal dersom hun går rolig i 30 minutter, ca 200 kcal ved rask gange og ca 300 kcal ved jogging. Dersom du veier mer vil du bruke mer og veier du mindre bruker du litt mindre energi på tilsvarende aktivitet. 200 kcal tilsvarer ca 2 eggestore poteter + 1 skive brød med kokt skinke/kalkunpålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anastasia

Og tar du den gåturen før frokost (etter en kopp svart-kaffe) er mestparten av det du forbrenner _fett_!

Anbefales nok ikke dersom en har problemer med blosukkeret, vil jeg tro. Men det er denne type fettforbrenningstrening de fleste fitness/bodybuilder-utøver benytter seg av, for å bli kvitt fett før konkurranser!

Bare et tips!

ja men.. ?!? forbrenninga synker jo da vist du ikke spiser noe!? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Higgins

ja men.. ?!? forbrenninga synker jo da vist du ikke spiser noe!? eller?

Du skal jo selvsagt spise en skikkelig frokost etter treningsøkta.

Det som er tanken bak "før-frokost"-trening, er at karbohydratnivået i kroppen er ganske lite etter natta, og at andelen fett som brukes i karb/fett-"bensinen" til kroppens forbrenning, blir høyere! (Pust-pes, for ei setning! Henger du med?)

Samme effekten kan man få, om man kjører en real styrketrening, og så tar ei fettforbrenningsøkt etterpå, uten tilførsel av annet en vann underveis.

Men, som sagt, selvsagt skal en da spise etter treninga. Og en skal jo ikke kjøre denne "tom-i-magen-treninga" så hardt, at en svimer av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...