Gjest jenta Skrevet 26. februar 2001 Del Skrevet 26. februar 2001 hvor mye forbrenner jeg visst jeg går en rask tur på ca en halv time? Og hva vil det tilsi? altså; forbrenner jeg en potet eller en brødskive? Dumt spm., men håper på svar alikevel, jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tequilagirl Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Heihei... Det kommer jo an på hvor mye du veier osv., da, men hvis du går raskt i en halvtime, skulle du kunne forbrenne ca. 200 kcal. Det tilsvarer nesten tre poteter, eller to brødskiver. Klems;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Higgins Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Heihei... Det kommer jo an på hvor mye du veier osv., da, men hvis du går raskt i en halvtime, skulle du kunne forbrenne ca. 200 kcal. Det tilsvarer nesten tre poteter, eller to brødskiver. Klems;) Og tar du den gåturen før frokost (etter en kopp svart-kaffe) er mestparten av det du forbrenner _fett_! Anbefales nok ikke dersom en har problemer med blosukkeret, vil jeg tro. Men det er denne type fettforbrenningstrening de fleste fitness/bodybuilder-utøver benytter seg av, for å bli kvitt fett før konkurranser! Bare et tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 Hei jenta En kvinne som veier 62 kg vil forbrenne ca 150 kcal dersom hun går rolig i 30 minutter, ca 200 kcal ved rask gange og ca 300 kcal ved jogging. Dersom du veier mer vil du bruke mer og veier du mindre bruker du litt mindre energi på tilsvarende aktivitet. 200 kcal tilsvarer ca 2 eggestore poteter + 1 skive brød med kokt skinke/kalkunpålegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 28. februar 2001 Del Skrevet 28. februar 2001 http://www.dagbladet.no/dinside/2000/11/01/226058.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anastasia Skrevet 3. mars 2001 Del Skrevet 3. mars 2001 Og tar du den gåturen før frokost (etter en kopp svart-kaffe) er mestparten av det du forbrenner _fett_! Anbefales nok ikke dersom en har problemer med blosukkeret, vil jeg tro. Men det er denne type fettforbrenningstrening de fleste fitness/bodybuilder-utøver benytter seg av, for å bli kvitt fett før konkurranser! Bare et tips! ja men.. ?!? forbrenninga synker jo da vist du ikke spiser noe!? eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Higgins Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 ja men.. ?!? forbrenninga synker jo da vist du ikke spiser noe!? eller? Du skal jo selvsagt spise en skikkelig frokost etter treningsøkta. Det som er tanken bak "før-frokost"-trening, er at karbohydratnivået i kroppen er ganske lite etter natta, og at andelen fett som brukes i karb/fett-"bensinen" til kroppens forbrenning, blir høyere! (Pust-pes, for ei setning! Henger du med?) Samme effekten kan man få, om man kjører en real styrketrening, og så tar ei fettforbrenningsøkt etterpå, uten tilførsel av annet en vann underveis. Men, som sagt, selvsagt skal en da spise etter treninga. Og en skal jo ikke kjøre denne "tom-i-magen-treninga" så hardt, at en svimer av! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.