Gå til innhold

Saksøke forsvaret?

Gjest - oppned -

Anbefalte innlegg

Gjest - oppned -

Hei,

Ved førstegangsteneste fikk jeg kronisk hodepine etter kort stund, noe som igjen resulterte i sterk depresjon. Men problemet mitt vart ikke tatt på alvor, og jeg måtte kjempe ekstremt hardt i ca. 1 måned før jeg via en overflytting klarte å bli dimmitert.

Oppholdet satte seg store psykiske spor, og jeg har gått til psykolog og psykiater siden. Har gått på utallige anti-depressiva ol. Alt har resultert i at jeg ikke har klart å fullføre utdanning, og ikke klarer å få meg jobb.. er nå under utdanning som attføringstilak (1,5 år etter), men depresjonen gjør at jeg ikke klarer å få med meg det som blir undervist.. Den månaden jeg var i førstegangsteneste kom det veldig godt fram for mine overordnede hvordan jeg hadde det, men lite vart gjort.. jeg var ekstremt langt nede, og jeg har knapt kommet meg noe siden..

Hva kan jeg gjøre? ville det vere noe vits i å saksøke militæret og kreve tapt fremtidig arbeidsinntekt??

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta en prat med en advokat å høre med han/henne hva du bør gjøre.

Det er studenter på juss som tilbyr gratis rådgiving, du kan starte med å kontakte de.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

For at du skal kunne vinne frem med et slikt søksmål, må du bevise at det er en årsakskjede. Militærtjenesten ga hodepine som er årsak til en kronisk ubehandelbar depresjon som har gjort deg ufør.

Jeg er sikker på at ingen seriøs fagperson vil gi deg støtte på at en slik årsakskjede er sannsynlig, endog mulig.

Jeg mener derfor at et slikt søksmål er umulig å vinne frem med.

Dersom noen rettsinstans i det hele tatt er villig til å behandle et slikt søksmål, vil du kunne risikere å måtte betale svært høye saksomkostninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...