Gå til innhold

problemer med tankegangen min..

jeg trenger hjelp til selv hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har fått et problem med tanke gangen min, jeg har fått tanker som omhandler de runt meg og mest min forlovede som jeg bor sammen med, jeg er sykemeldt fra jobben pga disse problemene mine. Men jeg trenger noen og snakke med, denne jenta jeg bor sammen er verdens beste jente, men jeg greier ikke og få tankene mine ut av hodet... jeg lurer på hvilken event. hvordan jeg kan greie og roe ned tanke gangen min, og heller ta meg av den utrolige jente jeg bor sammen med, jeg føler at jeg ikke har tatt meg godt nok av henne de siste ukene. Det værste når det gjelder meg og min tanke gang er at jeg ikke har vært slik før, men nå kan jeg være i kjempe humør det ene øyeblikket og sitte og grine det neste øyeblikket.Det virker som en tvangs tanke for meg, jeg kan sitte og tenke på om jeg vil være sammen med denne utrolige jenta jeg bor sammen med, og jeg har sagt til henne hva jeg tenker, men jeg vet med meg selv at det ikke er det jeg vil, vi kjøpte leilighet en 2 uker siden, og det gjorde vi med tanke på at vi skal være sammen til vi blir gamle...... håper noen kan forklare meg hva dette kommer av .

med hyggelig hilsen

stian..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206866-problemer-med-tankegangen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest millemolle

Jeg føler meg veldig lik deg i tankegangen. Kan du utdype litt mer hva som er problemet ditt? Veit du at du vil være med kjæresten din, men har samtidig mange rare tanker? Jeg føler at det er tvangstanker fra min side og...

Vi har også akkurat kjøpt leilighet....hm...kjente meg veldig igjen!

Hvor gammel er du?

Jeg føler meg veldig lik deg i tankegangen. Kan du utdype litt mer hva som er problemet ditt? Veit du at du vil være med kjæresten din, men har samtidig mange rare tanker? Jeg føler at det er tvangstanker fra min side og...

Vi har også akkurat kjøpt leilighet....hm...kjente meg veldig igjen!

Hvor gammel er du?

hei jeg vet at jeg vil være sammen med forloveden min, og vi har kjøpt leilighet for en stun siden det startet, jeg er 21 år gammel og sliter skikkelig.... har du noen råd???

Prøv å gjøre noe fysisk (trene) eller noe som krever full konsentrasjon.

har du hatt de samme problemet?

jeg føler at de bare at de meste rundt meg "snurper" seg sammen om dere skjønner...

Jeg sliter skikkelig om dagen, skal spørre legen i om mandagen om det er mulig og på snakke med en psykolog/terapaut om denne saken, jeg må ha et svar fort håper noen kan gi meg en utfyllende informasjon om event. framgang jeg bør gjøre ...

hjelp!!!

Annonse

Gjest millemolle

hei jeg vet at jeg vil være sammen med forloveden min, og vi har kjøpt leilighet for en stun siden det startet, jeg er 21 år gammel og sliter skikkelig.... har du noen råd???

jeg er også 21. Tror det er litt forpliktelses angst. Merker at jeg får litt angst fordi vi er så unge...og redde for hva andre mener osv..At vi blir for etablert i tidlig alder.Kom det her etter at dere kjøpte leilighet?

Jeg går til gestalt terapi. Har vært der en gang bare, men føler at det hjelper! Har du vært deprimert før?

jeg er også 21. Tror det er litt forpliktelses angst. Merker at jeg får litt angst fordi vi er så unge...og redde for hva andre mener osv..At vi blir for etablert i tidlig alder.Kom det her etter at dere kjøpte leilighet?

Jeg går til gestalt terapi. Har vært der en gang bare, men føler at det hjelper! Har du vært deprimert før?

jeg har aldrig vært deprimert før aldrig hatt antydning til det heller, før nå.

Ja det kom etter at vi kjøpte leilighet, men ingen rundt oss mener at dette var en dum idè.

gestalt terapi ha er det for noe jeg er villig til og prøve noe som kan hjelpe meg gjennom denne værdagen, for jeg greier det ikke alene det er helt sikkert...

Min samboer er oppgitt for at det ikke er noe hun kan gjøre, og det skjønner jeg godt.

Jeg er dritt lei selv og dette må ta en slutt en gang....

takk for at du skriber til meg.

Men vil gjørne finne ut hva gestalt terapi er fornoe

Gjest millemolle

jeg har aldrig vært deprimert før aldrig hatt antydning til det heller, før nå.

Ja det kom etter at vi kjøpte leilighet, men ingen rundt oss mener at dette var en dum idè.

gestalt terapi ha er det for noe jeg er villig til og prøve noe som kan hjelpe meg gjennom denne værdagen, for jeg greier det ikke alene det er helt sikkert...

Min samboer er oppgitt for at det ikke er noe hun kan gjøre, og det skjønner jeg godt.

Jeg er dritt lei selv og dette må ta en slutt en gang....

takk for at du skriber til meg.

Men vil gjørne finne ut hva gestalt terapi er fornoe

Hvis du går på www.loggia.no, kan du lese litt mer om det der. De hjelper deg til å se muligheter i livet her og nå, og hvordan du kan gjøre det beste ut av den situasjonen du er i.

Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg har bare vært sammen med kjæreseten min og fikk plutselig litt panikk. "Hvordan kunne jeg være sikker på at det var han jeg ville ha når jeg er så ung?" Jeg var/er hele tiden redd for å få sånne følelser og tanker igjen...og tror det er en grunn til at jeg ikke kommer helt over det her...venter hele tiden på at de skal oppstå igjen.

Skjønner at det er vanskelig for kjæresten din og. Men det deilige med denne opplevelsen er å se hvordan man støtter hverandre i kriser og at man virkelig elsker hverandre=)

Skriv gjerne mer til meg om hvordan du føler deg..

Hvis du går på www.loggia.no, kan du lese litt mer om det der. De hjelper deg til å se muligheter i livet her og nå, og hvordan du kan gjøre det beste ut av den situasjonen du er i.

Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg har bare vært sammen med kjæreseten min og fikk plutselig litt panikk. "Hvordan kunne jeg være sikker på at det var han jeg ville ha når jeg er så ung?" Jeg var/er hele tiden redd for å få sånne følelser og tanker igjen...og tror det er en grunn til at jeg ikke kommer helt over det her...venter hele tiden på at de skal oppstå igjen.

Skjønner at det er vanskelig for kjæresten din og. Men det deilige med denne opplevelsen er å se hvordan man støtter hverandre i kriser og at man virkelig elsker hverandre=)

Skriv gjerne mer til meg om hvordan du føler deg..

heizann!

jeg har vært sammen med henne i 2 1/2 og jeg vet at det er henne jeg vil ha det er det ikke de eneste tvil om.

det begynder og tære på henne også, og de skjønner jeg godt..

Henne er det eneste seriøse forholde jeg har hatt, og jeg er utolig glad for at jeg fant henne...

vi bruker masse tid på og snakke om denne situasjonen, og vi har kommet fram til at dette skal vi greie.

og at jeg bør få bedre kontakt med mine venner, for i de siste har det bare vært jobben og henne som har stått i holde mitt.

Jeg skiftet jobb for snart 1 år siden, og har på en måte hatt prestasjonsangst for at jeg ikke skulle klare jobben min der jeg jobber nå så jeg har heletiden prøvd og bevist for jobben min at jeg er den rette mannen i denne jobben som jeg har.

Og de trur jeg har vært med på og bryte meg så kraftig ned at jeg knakk sammen psykisk, men dette er en situasjon jeg skal komme meg ut av det er det ingen tvil om.

Jeg SKAL greie dette med støtte fra alle rundt meg.

Og gi den rette kjærlighet til denne dama som er den rett i mitt liv..

Takk for at du svarer meg!!!

Gjest millemolle

heizann!

jeg har vært sammen med henne i 2 1/2 og jeg vet at det er henne jeg vil ha det er det ikke de eneste tvil om.

det begynder og tære på henne også, og de skjønner jeg godt..

Henne er det eneste seriøse forholde jeg har hatt, og jeg er utolig glad for at jeg fant henne...

vi bruker masse tid på og snakke om denne situasjonen, og vi har kommet fram til at dette skal vi greie.

og at jeg bør få bedre kontakt med mine venner, for i de siste har det bare vært jobben og henne som har stått i holde mitt.

Jeg skiftet jobb for snart 1 år siden, og har på en måte hatt prestasjonsangst for at jeg ikke skulle klare jobben min der jeg jobber nå så jeg har heletiden prøvd og bevist for jobben min at jeg er den rette mannen i denne jobben som jeg har.

Og de trur jeg har vært med på og bryte meg så kraftig ned at jeg knakk sammen psykisk, men dette er en situasjon jeg skal komme meg ut av det er det ingen tvil om.

Jeg SKAL greie dette med støtte fra alle rundt meg.

Og gi den rette kjærlighet til denne dama som er den rett i mitt liv..

Takk for at du svarer meg!!!

Ja, det tror jeg er veldig viktig!At du er sammen med venner. Mine venner har hjulpet meg mye, og det er godt å kjenne at man savner kjæresten sin når man er ute med de:)

Jeg er også veldig sikker på at du kommer deg ut av dette her og får det flott med jenta di! Men du må huske på at det kan ta lang tid å komme ut av en sånn situasjon, så ikke gi opp!Snakk med vennene dine og de rundt deg. Hvis du trenger mer, ta kontakt med en terapaut! DEt hjalp meg!

Lykke til=)

Ja, det tror jeg er veldig viktig!At du er sammen med venner. Mine venner har hjulpet meg mye, og det er godt å kjenne at man savner kjæresten sin når man er ute med de:)

Jeg er også veldig sikker på at du kommer deg ut av dette her og får det flott med jenta di! Men du må huske på at det kan ta lang tid å komme ut av en sånn situasjon, så ikke gi opp!Snakk med vennene dine og de rundt deg. Hvis du trenger mer, ta kontakt med en terapaut! DEt hjalp meg!

Lykke til=)

jeg merket at mye var bedre i dag når jeg våknet, og jeg bestemte meg for at alt skulle bli bedre og de har det blitt...

Jeg skal på kino me en venn i dag, og det har jeg gledet meg til siden i går, og de trur jeg kan bli vende punktet for meg.

Forloveden min skal også ut med sine venner og de trur jeg er like viktig..

jeg merker at jeg blir mere og mere glad i jenta mi for vært sekund som går..

hvordan går de med deg da?

takk for at du svarte meg...

Annonse

Gjest millemolle

jeg merket at mye var bedre i dag når jeg våknet, og jeg bestemte meg for at alt skulle bli bedre og de har det blitt...

Jeg skal på kino me en venn i dag, og det har jeg gledet meg til siden i går, og de trur jeg kan bli vende punktet for meg.

Forloveden min skal også ut med sine venner og de trur jeg er like viktig..

jeg merker at jeg blir mere og mere glad i jenta mi for vært sekund som går..

hvordan går de med deg da?

takk for at du svarte meg...

Så bra for deg!

Jo, det går veldig mye bedre for meg og! Jeg har en utrolig fin helg sammen med kjæreseten min! Tror det er viktig å være sammen med venner, at man har et liv hver for seg og selv om man vil være sammen!

Jeg håper det går bra for deg! Kos deg masse på kino og prøv å slappe av=) Så kan du glede deg til å komme tilbake til jenta di! Hun er heldig som har en god kjæreste, og du er heldig som har henne=)

Lykke til!

• 3 måneder senere...

Så bra for deg!

Jo, det går veldig mye bedre for meg og! Jeg har en utrolig fin helg sammen med kjæreseten min! Tror det er viktig å være sammen med venner, at man har et liv hver for seg og selv om man vil være sammen!

Jeg håper det går bra for deg! Kos deg masse på kino og prøv å slappe av=) Så kan du glede deg til å komme tilbake til jenta di! Hun er heldig som har en god kjæreste, og du er heldig som har henne=)

Lykke til!

hei, hvordan går det med deg?

har du blitt noe bedre med tiden...

Jeg sliter som faan, et helvette enkelte ganger, har du et forslag til hvordan jeg skal komme meg gjennom dette???

hilsen stian

Gjest millemolle

hei, hvordan går det med deg?

har du blitt noe bedre med tiden...

Jeg sliter som faan, et helvette enkelte ganger, har du et forslag til hvordan jeg skal komme meg gjennom dette???

hilsen stian

hei du!

Jeg har blitt noe bedre. Jeg har begynt på zoloft ad og håper det hjelper. Men du vil kanskje ikke begynne på ad? Har du vært hos lege/psykolog?

Alt dette har iallefall hjulpet meg mye...men det har vært en veldig lang vei å gå=/

Hvordan går det med deg og kjæresten din?

Jeg og min kjæreste har en pause...trenger å være litt alene begge to...

Lykke til iallefall....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...