Gjest ute og kører Skrevet 19. november 2005 Skrevet 19. november 2005 Det gjelder unipolar (tror jeg) tilbakevendende depresjon med søvnvansker (før medisin), lite initiativ, dårlig konsentrasjon og selvmordstanker. Også noe sosialangst. Aktuell episode staret så smått for 7 måneder siden, toppet/botnet seg for 5 måneder siden. Har vært delvis sykmeldt på grunn av dette de siste tre måneder. Behandling med et SSRI-preparat startet for 3 måneder siden, litt senere startet tillegsbehandling med tretracyklisk ad. Har nå en stund brukt maksdose på ssri-preparatet og 1/5 maksdose på det tetrasykliske ad. Det eneste jeg merker, er at jeg sover på det tetracykliske og at jeg legger på meg.Ved tidligere episoder har ssri alene virket. Tidligere har dette vært nemt av behandler hvis tilstanden ikke skulle bedre seg: - Innleggelse - ECT - Med.forandring/-økning Innleggelse vil jeg unngå i det lengste. Jeg vil ikke være 100 prosent sykemeldt i tilfelle jeg da skulle spolere en evt. sjanse til å igjen kunne fungere normalt i arbeidslivet. På medisinsiden er det kanskje naturlig å øke tetracylisk ad? Men jeg er redd for vekta. Hvis jeg ikke skal føle mer nederlag og bli mer deprimert på grunn av dårlig mestring, bør noe virke snart. Hva vil være naturlig å gjøre som neste skritt? Hva anbefaler du? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.