Gjest Håpløs! Skrevet 27. februar 2001 Skrevet 27. februar 2001 For 1 år siden trodde jeg at jeg var ferdig med spiseforstyrrelsene mine. Jeg hadde et usundt forhold til mat å tok av meg 7-9 kilo. For 1 mnd. siden begynte mangen av de samme tankene å dukke opp igjen. Jeg merker av og til at jeg dropper mat(kan godt gå en dag uten mat), ser på megselv i speilet å ser at kroppen min er syltynn men alikevell er det noe som sier til meg at jeg må ned i vekt! Å nedover går det..Det værste av alt er at det går automatisk! Jeg er blitt så opphengt i det at jeg gjør det uten vilje. Er jeg påvei inn i en ny periode med spiseforstyrrelser(?)... Jeg er 17 år å vil ikke ha livet mitt ødelagt igjen. Hva skal jeg gjøre?! Takk for svar 0 Siter
Gjest mett Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 Skaffe noen som du kan snakke med, få hjelp, og selv jobbe hardt for å komme utav det! Kanskje ernæringsfysiolog hadde vært lurt også. 0 Siter
starshine Skrevet 1. mars 2001 Skrevet 1. mars 2001 søk hjelp.. annet svar kan jeg ikke gi deg, søk hjelp.. *klemmer* 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 1. mars 2001 Skrevet 1. mars 2001 Kjære Håpløs! Du er nok i faresonen, slik du selv har en opplevelse av. Synes det er flott at du klarer å se farene, det er et godt utgangspunkt for å ta tak i problemet nå. Søk hjelp enten snakke med noen du stoler på, foreldre, søsken, venner/venninne eller du kan ta kontakt med helsesøster på skloen, en lærer, rådgiver, helsesnteret, en lege. Mange har kontaktet selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser-IKS eller Anoreksia/Bulimia-foreningen som kan komme med gode råd og informasjon, lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.