Gå til innhold

Er jeg virkeligt på vei tilbakers?

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs!

For 1 år siden trodde jeg at jeg var ferdig med spiseforstyrrelsene mine. Jeg hadde et usundt forhold til mat å tok av meg 7-9 kilo.

For 1 mnd. siden begynte mangen av de samme tankene å dukke opp igjen. Jeg merker av og til at jeg dropper mat(kan godt gå en dag uten mat), ser på megselv i speilet å ser at kroppen min er syltynn men alikevell er det noe som sier til meg at jeg må ned i vekt!

Å nedover går det..Det værste av alt er at det går automatisk! Jeg er blitt så opphengt i det at jeg gjør det uten vilje.

Er jeg påvei inn i en ny periode med spiseforstyrrelser(?)...

Jeg er 17 år å vil ikke ha livet mitt ødelagt igjen.

Hva skal jeg gjøre?!

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20695-er-jeg-virkeligt-p%C3%A5-vei-tilbakers/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Håpløs! Du er nok i faresonen, slik du selv har en opplevelse av. Synes det er flott at du klarer å se farene, det er et godt utgangspunkt for å ta tak i problemet nå. Søk hjelp enten snakke med noen du stoler på, foreldre, søsken, venner/venninne eller du kan ta kontakt med helsesøster på skloen, en lærer, rådgiver, helsesnteret, en lege. Mange har kontaktet selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser-IKS eller Anoreksia/Bulimia-foreningen som kan komme med gode råd og informasjon, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...