Gå til innhold

Jeg , en spion !? NhD

Anbefalte innlegg

Gjest Kontrollfreak
Skrevet

Hjelp, jeg trenger virkelig hjelp. Begynner å lure på om det går rundt for meg nå.

Greit nok at man klikker litt når man blir forelsket, men jeg har tatt helt av og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Det har seg slik - jeg hadde et ganske kort forhold til en mann, som ikke lenger var i stand til å være min kjæreste, fordi han er midt i en opprivende skilsmisse.

Vi har bestemt å ses igjen om noen mnd'er.

Men hva skjer så i mellomtiden? vel, null kontakt. Og hvordan takler jeg det? Ikke i det hele tatt.

Jeg er heeeelt stressa av å ikke vite hvordan det går med ham. Klarer ikke gjøre som han sa - å stole på at han tenker på meg og er gla i meg selvom vi ikke er sammen nå. Nei, jeg har begynt å bli en spion.

Jeg kjører forbi huset hans veldig ofte. Trer håret ned i jakka, og på med lua, sånn at jeg ikke er kjempe-gjenkjennelig.

Sitter og myser litt og får glimt av hva som skjer der hjemme. Vet når han og ekskona har sine "møter" og vet når han henter og er med barna.

Har tilogmed nå snappet opp hvor han befinner seg om nettene. I utgangspunktet sov han hos sin mor, men jeg vet han syns det var belastende - så nå har jeg funnet ut at han holder seg et helt annet sted. Helt greit det, men det er ikke fullt så greit at jeg holder på som jeg gjør.

Besatt? Nei, egentlig ikke.

Men tenk det - jeg klikker jo. Og et nederlag er det, jeg har selv jobbet lenge i psykiatrien og ser nå faresignalene hos meg selv!

Hjelp!

Hadde en periode der jeg holdt på som dette for noen uker siden, men så klarte jeg roe meg og alt ble bedre. Nytter jo ikke ha kontroll på noen på den måten!

Men nå er det altså på an igjen.

Hva skal jeg si til meg selv for å kutte dette?

Jeg skriver dette med litt selvironi, for det er ganske tragi-komisk. Jeg vet at jeg ikke er

(p)syk, men vet samtidig at jeg er litt smårar nå - og det sliter meg ut.

Tips??

Jeg er jo bare så veldig glad i ham og lengter så enormt :-/

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ditt nye adferdsmønster inneholder etter mitt syn to elementer:

Et positivt og forståelig ønske og behov for å se din elskede. Når du ikke får se han på normalt vis, tar du deg den frihet å få et glimt av han i det skjulte.

Et annet og mer tvilsom element der du spionerer på han for å finne ut hva han gjør og kontrollere hans liv.

Kan du fortsette med det første, men avstå fra det andre?

Kan du skrive til han og spørre om dere kan ta en kaffe en gang i uken slik at du får et glimt av han på "lovlig" vis?

Kjærligheten er en sterk kraft :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...