Gå til innhold

Når henger man opp jule-dørkrans, gardiner, og vinduspynt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*grøsser*

Ja, det er bare så stygt! Stort hus er det også :-(

Kanskje jeg skal fokusere på at det i alle fall ikke blinker...

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er bare så stygt! Stort hus er det også :-(

Kanskje jeg skal fokusere på at det i alle fall ikke blinker...

Eller er i alle regnbuens farger? ;)

Skrevet

Eller er i alle regnbuens farger? ;)

De ER i alle regnbuens farger, flyfly!!!

Skrevet

Jeg har _litt_ lyst til å være julepoliti: Naboen rett over gata markerer alle kanter og hjørner på huset med lyskjeder. I alle farger. Og den kom opp i går :-(

Naboen har hengt opp fargesprakende blinkende lys på sin balkong.. Man må bare la være å rette blikket den veien. De har hengt der og blinket siden midten av november...

Skrevet

De ER i alle regnbuens farger, flyfly!!!

Jeeeezes... Du har min fulle sympati. Du kan ikke bare knerte strømmen midt på natta? ;)

Skrevet

Jeeeezes... Du har min fulle sympati. Du kan ikke bare knerte strømmen midt på natta? ;)

Hehe.. jo tanken har vært der ;-) Hakket istykker av ...kråker f.eks. Eller gnaget over av mus...

De ville antagligvis utbedre "skaden" kvikt, er jeg redd :)

Annonse

Skrevet

Jeg har _litt_ lyst til å være julepoliti: Naboen rett over gata markerer alle kanter og hjørner på huset med lyskjeder. I alle farger. Og den kom opp i går :-(

Ja, det skjønner jeg godt!

Husker da jeg feiret jul i USA en gang for nesten 20 år siden, og det hang alskens lysslynger i mange farger og med full blonkin på enhver busk i hagen til folk, samt plastsnømenn m lys inni etc etc.

Den gangen var jeg naiv nok til å tro at nordmenn hadde bedre smak. Nå skjønner jeg at det kun var et spørsmål om TILGANG til disse produktene til en rimelig penge! ;-)

Skrevet

Ja, det skjønner jeg godt!

Husker da jeg feiret jul i USA en gang for nesten 20 år siden, og det hang alskens lysslynger i mange farger og med full blonkin på enhver busk i hagen til folk, samt plastsnømenn m lys inni etc etc.

Den gangen var jeg naiv nok til å tro at nordmenn hadde bedre smak. Nå skjønner jeg at det kun var et spørsmål om TILGANG til disse produktene til en rimelig penge! ;-)

:-)

Trøsten må være at de vel i mellomtiden har utviklet seg enda verre i USA ;-)

Skrevet

Det eneste som blir pyntet med her før lillejulaften er adventstaken og noen stjerner i vinduet. Resten kommer opp lille julaften. Julegardiner er skikkelig harry :) så det kommer ikke opp, men ungene får lov å lage vindusfigurer som vi kan ha i vinduet.

Skrevet

:-)

Trøsten må være at de vel i mellomtiden har utviklet seg enda verre i USA ;-)

Tviler på at det er mulig!! ;-)

Men de offentlige dekorasjonene var veldig flotte, da! det skal de ha.

det var mer på privatplanet at den dårlige smak fikk utfolde seg fritt! ;-)

Skrevet

Naboen har hengt opp fargesprakende blinkende lys på sin balkong.. Man må bare la være å rette blikket den veien. De har hengt der og blinket siden midten av november...

En av naboene her i borettslaget hadde sånne på sin veranda i fjor. Lille Frø (da 4 år) syntes det var såååå nydelig og ville gjerne at vi skulle ha sånne! Nope.

Skrevet

En av naboene her i borettslaget hadde sånne på sin veranda i fjor. Lille Frø (da 4 år) syntes det var såååå nydelig og ville gjerne at vi skulle ha sånne! Nope.

Jeg husker også at jeg som barn så med lengselsfullt blikk på det eneste utejuletreet med fargede lys i mils omkrets! ;-)

Det lå ca 3 mil hjemmefra, på vei mot besteforeldres hus! ;-) Jeg prøvde da å få sitte på den "riktige" siden i bilen for å få et lite glimt av dette vakre vidunder! ;-)

Nå er det dessverre ikke slik at man må kjøre 3 mil for å se fargelysene, nei! :-(

Skrevet

Jeg husker også at jeg som barn så med lengselsfullt blikk på det eneste utejuletreet med fargede lys i mils omkrets! ;-)

Det lå ca 3 mil hjemmefra, på vei mot besteforeldres hus! ;-) Jeg prøvde da å få sitte på den "riktige" siden i bilen for å få et lite glimt av dette vakre vidunder! ;-)

Nå er det dessverre ikke slik at man må kjøre 3 mil for å se fargelysene, nei! :-(

Jeg hadde en tante som hadde fargede juletrelys og jeg syntes det var sååå vakkert! Min mor og min mormor var sååå kjipe da, de hadde bare vanlige hvite lys og nektet å imøtekomme mitt ønske om fargede lys. *Hehe*

Annonse

Skrevet

Jeg hadde en tante som hadde fargede juletrelys og jeg syntes det var sååå vakkert! Min mor og min mormor var sååå kjipe da, de hadde bare vanlige hvite lys og nektet å imøtekomme mitt ønske om fargede lys. *Hehe*

*he he*

Skrevet

Ja, ungene mine sikler også misunnelig på alt stæsjet naboene har i vinduene sine. De syns nok jeg er skikkelig kjip som nekter å kjøpe sånt ;o)

Husker også at jeg syntes det var knallfint med maboens juletre med mangefargede lys - vi hadde juletre med ordentlige stearinlys, og jeg syntes det var sååå flaut...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...