Gå til innhold

Skader ved seponering av Orfiril?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jordnær

Hvorfor seponere. Min mor fikk et nytt liv etter medisinering.

Toppene og bunnene er svakere, hun reduserte til et nivå der hun ikke følte noen bivirkninger.

Lykke til

Jeg vil seponere fordi jeg ikke opplever at jeg har noen bipolar lidelse.

Jeg opplever at jeg har en posttraumatisk lidelse.

Det er samtaleterapi og annen ikke-medikamentellterapi som hjelper, fordi det nettopp er medikamenter som har påført meg min posttraumatiske lidelse.

Jeg holdt på å dø av medikamenter for noen år siden.

I tillegg til dette opplevde og opplever jeg tvangsmedisineringen og annen tvangsbruk som nedverdigende overgrep.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil seponere fordi jeg ikke opplever at jeg har noen bipolar lidelse.

Jeg opplever at jeg har en posttraumatisk lidelse.

Det er samtaleterapi og annen ikke-medikamentellterapi som hjelper, fordi det nettopp er medikamenter som har påført meg min posttraumatiske lidelse.

Jeg holdt på å dø av medikamenter for noen år siden.

I tillegg til dette opplevde og opplever jeg tvangsmedisineringen og annen tvangsbruk som nedverdigende overgrep.

Tvangsmedisineres du med Orfiril?

Hva har du å tape på å trappe ned over to uker?

Gjest Jordnær

Tvangsmedisineres du med Orfiril?

Hva har du å tape på å trappe ned over to uker?

Jeg ble tvangsmedisinert med Orfiril tidligere i høst, men går fortsatt på det. Måtte trappe ned andre medikamenter først.

Er det trygt å trappe det ned over to uker, så har jeg ingenting å tape på det. Da blir jeg bare glad for det.

Det skal jeg si til fastlegen. Jeg har 1200 mg i døgnet nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ble tvangsmedisinert med Orfiril tidligere i høst, men går fortsatt på det. Måtte trappe ned andre medikamenter først.

Er det trygt å trappe det ned over to uker, så har jeg ingenting å tape på det. Da blir jeg bare glad for det.

Det skal jeg si til fastlegen. Jeg har 1200 mg i døgnet nå.

Jeg har ikke sagt at det er trygt. Det er meget sannsynlig at du trenger medidinen slik psykiateren sier.

Jeg sier at det ved seponering er tryggere å gjøre det over tid enn å bråseponere. Jo langsommere, jo tryggere.

Annonse

Gjest Jordnær

Jeg har ikke sagt at det er trygt. Det er meget sannsynlig at du trenger medidinen slik psykiateren sier.

Jeg sier at det ved seponering er tryggere å gjøre det over tid enn å bråseponere. Jo langsommere, jo tryggere.

Takk for svar.

Men forstår du ikke at jeg har null tillit til psykiatrien etter alt det de har gjort med meg?

Har man noen dokumentasjon på belastninger som følge av tvangsbehandling?

Uansett - takk for svar!

Gjest Jordnær

Det er vel trygt over en periode på to uker??

Det jeg spør om er den korteste anbefalte seponeringstiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...