Gå til innhold

Revurdering av asperger diagnose og utredning for personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo noen år nå tvilt på asperger diagnosen min og lurt på om det kunne være personlighetsforstyrrelse i stedet for. Og nå har jeg endelig fått bestilt meg time hos fastlegen på tirsdag for å henvises til revurdering/second opinion. 

Det jeg gjerne ønsker er innspill til hva jeg skal si og hvordan. 

Jeg tenker si noe sånt som: "Jeg ønsker gjerne revurdering av asperger diagnosen min fordi jeg tenker det er en del jeg ikke kjenner meg igjen i" også har jeg med en liste over de punktene i diagnosen jeg ikke kjenner meg igjen i. Høres det greit ut?

Jeg ønsker jo også gjerne ny utredning for personlighetsforstyrrelse (mer spesifikt engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse), er dette også noe jeg bør ta opp med fastlegen så han kan skrive det i henvisningen? Eller er det greit nok å ta det opp i en eventuelt første time hos behandler som skal revurdere diagnosen? Jeg har blitt utredet tidligere og kunne da fått diagnosen, men behandler da valgte ikke sette diagnosen likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt med det at du er utredet tidligere. Hvorfor ble ikke diagnosen satt da, dersom du oppfylte kriteriene? 

Anonymkode: 75c42...04c

Skrevet

Jeg tror heller du bør gjøre noe med holdningene dine før du går i gang med dette.

Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror heller du bør gjøre noe med holdningene dine før du går i gang med dette.

?

Anonymkode: 16b8e...2c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville tatt med det at du er utredet tidligere. Hvorfor ble ikke diagnosen satt da, dersom du oppfylte kriteriene? 

Anonymkode: 75c42...04c

I journalen har behandler skrevet: "Hun kvalifiserer ikke til spesifisert personlighetsforstyrrelse ut fra klinisk inntrykk og den langt bedre og mer adaptive og stabile fungeringen hun har vist siste 6 måneder". Dette var 7 år siden og jeg føler jeg sliter mer nå. Spesielt i relasjoner.

Glitter skrev (8 minutter siden):

Ville tatt med om det kan være PF i stedet.

Ja, det er nok lurt.

psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Hvilke holdninger da? Og hvorfor?

Skrevet
Sjø skrev (2 minutter siden):

Hvilke holdninger da? Og hvorfor?

Gjennom innleggene dine her på DOL viser du en underskudds- og underdanighetsmentalitet. Det er ikke en hensiktsmessig holdning i møte med mennesker som skal hjelpe deg, enten det er profesjonelle eller lekfolk.

Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Gjennom innleggene dine her på DOL viser du en underskudds- og underdanighetsmentalitet. Det er ikke en hensiktsmessig holdning i møte med mennesker som skal hjelpe deg, enten det er profesjonelle eller lekfolk.

Hva betyr underdanighetsmentalitet?

Anonymkode: 16b8e...2c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva betyr underdanighetsmentalitet?

En mental forestilling om at man er underdanig andre, og/eller at man som borger er underdanig staten og dens institusjoner.

Det motsatte er likeverdsmentalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...