Gå til innhold

Revurdering av asperger diagnose og utredning for personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjø skrev (1 minutt siden):

Ja, det er helt sant. Og det er også så vanskelig og så enkelt på samme tid. Jeg er egentlig skikkelig frustert over meg selv som stadig står klar til å gjøre det og gjennomføre men så trekker jeg meg og tør ikke likevel. Jeg føler vel egentlig at jeg står ved startstreken og det eneste jeg må tørre gjøre er å ha motet til å ta det første lille steget som fører meg fremover. Men det blir for skummelt.

Men jeg tenker jeg kanskje tenker litt for stort og at det kanskje kunne hjulpet meg å heller fokusere på ett og ett steg fremfor målet. Det høres litt mindre skummelt ut å forsøke være åpen, smile og si hei til naboer enn å åpne meg om det innerste til en kjæreste eller venn.

Presis. Du trenger ikke bestige Mt.Everest i morgen, men det er fremgang om du smiler og sier hei til en nabo :- )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingenting nytt du kommer til å lære om metode/mestring sånn sett om du får diagnose. Gjør alt det du gruer deg for/frykter!

Anonymkode: 16b8e...2c5

Det er nok et godt poeng. Kanskje er det ikke så viktig hvilken diagnose jeg har på papiret så lenge jeg får hjelp for mine symptomer og problemer? Eller hva tenker du/dere?

Tenkte kanskje bare at jeg måtte ha unnvikende personlighetsforstyrrelse diagnosen for å få hjelp med de problemene. Men når jeg sjekket det ut nærmere nå tror jeg ikke poliklinikken her tilbyr gruppeterapi for den diagnosen uansett så da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du var på en legetime og kastet bort den på ingenting bare fordi du er usikker? Du kaster jo bort andres tid også. Nå har du snakket om dette i over 1år. Og ja du burde be om utredning på nytt sånn at de som faktisk har asperger får den hjelpen.

Anonymkode: af513...7d5

Beklager. Det var absolutt ikke intensjonen min. Som jeg skrev så var jeg sikker da jeg dro til fastlegen (og henvisningen er sendt). Jeg ble bare usikker nå i ettertid. Men jeg tenker nå at jeg vil gjennomgå ny utredning får jeg tilbud. Og ja, det har vært en lang prosess. Har tenkt på det enda lenger enn jeg har skrevet/snakket om det.

Skrevet
Sjø skrev (4 minutter siden):

Beklager. Det var absolutt ikke intensjonen min. Som jeg skrev så var jeg sikker da jeg dro til fastlegen (og henvisningen er sendt). Jeg ble bare usikker nå i ettertid. Men jeg tenker nå at jeg vil gjennomgå ny utredning får jeg tilbud. Og ja, det har vært en lang prosess. Har tenkt på det enda lenger enn jeg har skrevet/snakket om det.

Psykologen min er ikke opptatt av diagnosene mine i det hele tatt! Kun symptomer/vansker.

Skrevet
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Presis. Du trenger ikke bestige Mt.Everest i morgen, men det er fremgang om du smiler og sier hei til en nabo :- )

Sant 🙂 Husker da behandler jeg gikk til for 2 år siden gav meg den hjemmeleksen. Jeg har jo med tiden lært meg hvem som bruker å si hei og hvem som overser meg. Tør enda ikke si hei til sistnevnte gruppe. Men jeg har forbedret meg på det at jeg tør å si hei først til de som bruker hilse på meg da.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Psykologen min er ikke opptatt av diagnosene mine i det hele tatt! Kun symptomer/vansker.

Skjønner. Vet du (eller andre her) hvordan dette er i helsevesenet for øvrig og hvordan de fleste behandlere ser på det? Hvor viktig er det å ha riktig diagnose på papiret liksom så lenge man får hjelp for symptomene man har?

Endret av Sjø
Skrevet
Sjø skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Vet du (eller andre her) hvordan dette er i helsevesenet for øvrig og hvordan de fleste behandlere ser på det? Hvor viktig er det å ha riktig diagnose på papiret liksom så lenge man får hjelp for symptomene man har?

Det er iallefall viktig mtp medisinering. På DPS var bp2-diagnosen min i fokus mtp nettopp dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...