Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis infeksjoner er nytt, vil også antibiotika være desto mer effektivt. Det er veldig bra.

Enig, humør og en positiv holdning betyr veldig mye - for alt!

Jeg grein som en unge i går kveld da jeg så en dokumentar om en utrolig sjarmerende gutt som lider av et sjeldent og vanskelig syndrom.

For de aller fleste av oss er det så mye å være takknemlig for selv om livet butter imot på den ene eller andre måten.

Nå må jeg vekke barn her...

Ha det bra, ønsker deg en så god dag som mulig. Tusen takk for at du delte deg med meg :)

Vi må ikke miste det positive vi har ut av syne, og ikke glemme og sette pris på det.

Jeg ble ikke noe klokere av og være på sykehuset, de tok noen prøver. Kunne være en infeksjon, men siden blæren min ikke tåler antibiotika fikk jeg ikke noe for det.

Men han skulle ringe riksen og be de få fortgang i tingene.

Jeg er veldig åpen om sykdommen min, både på godt og vondt.

Det gir meg mye tilbake, og det gjør at jeg ikke gjør den feilen med og dette ned i ett svart hull, om du skjønner hva jeg mener :o)

Fortsetter under...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det spørs hva man mener med syk. Hvis man er feberfri og forkjølet fra halsen og opp, er det min erfaring at en løpetur gjør bare godt.

Men jeg kjører rolig tempo.

Og for all del: Dette er individuelt.

For meg er det tilrådelig å trene hvis jeg har lyst. Føler jeg meg elendig, har jeg ikke lyst.

Det er også mange som mener at det ikke er bra å trene i sprengkulde. Jeg synes det er deilig å løpe i 15 kuldegrader. Den kalde lufta er så lett å puste i. Og legen min sier at det ikke er farlig.

Kanskje jeg har omvendt astma?

"Hvis man er feberfri og forkjølet fra halsen og opp, er det min erfaring at en løpetur gjør bare godt"

Det kan godt hende, men jeg er aldri forkjøla fra halsen og opp.

Det setter seg aldri i bihulene hos meg, men alltid i bringa. Noen ganger blir jeg så tett at jeg er utslitt bare av å gå opp trappa hjemme.

Og vanligvis pleier ikke jeg å gå i trapper, jeg løper.

Men selv om jeg hoster,puster og peser er jeg sta som bare det (på noe områder)

I helga begynte jeg å male kjøkkenet med oljemaling. På tirsdag var jeg ferdig. Jeg hosta og harka og var sliten som bare det, men bestemte for at jeg bare skulle bli ferdig.

Det var sikkert ingen bra medisin, men nå er det ihvertfall gjort.

(måtte bare "skryte" litt jeg også:o))

Skrevet

"Hvis man er feberfri og forkjølet fra halsen og opp, er det min erfaring at en løpetur gjør bare godt"

Det kan godt hende, men jeg er aldri forkjøla fra halsen og opp.

Det setter seg aldri i bihulene hos meg, men alltid i bringa. Noen ganger blir jeg så tett at jeg er utslitt bare av å gå opp trappa hjemme.

Og vanligvis pleier ikke jeg å gå i trapper, jeg løper.

Men selv om jeg hoster,puster og peser er jeg sta som bare det (på noe områder)

I helga begynte jeg å male kjøkkenet med oljemaling. På tirsdag var jeg ferdig. Jeg hosta og harka og var sliten som bare det, men bestemte for at jeg bare skulle bli ferdig.

Det var sikkert ingen bra medisin, men nå er det ihvertfall gjort.

(måtte bare "skryte" litt jeg også:o))

Det var imponerende, ja. Og kan umulig ha vært særlig behagelig.

Skrevet

Vi må ikke miste det positive vi har ut av syne, og ikke glemme og sette pris på det.

Jeg ble ikke noe klokere av og være på sykehuset, de tok noen prøver. Kunne være en infeksjon, men siden blæren min ikke tåler antibiotika fikk jeg ikke noe for det.

Men han skulle ringe riksen og be de få fortgang i tingene.

Jeg er veldig åpen om sykdommen min, både på godt og vondt.

Det gir meg mye tilbake, og det gjør at jeg ikke gjør den feilen med og dette ned i ett svart hull, om du skjønner hva jeg mener :o)

Jeg skjønner hva du mener.

Godt at du får tett oppfølging.

Vet du, når jeg tenker meg om, synes jeg faktisk du burde prøve kjerringrokkte. Den kurerer jo infeksjoner i urinveiene, så selv om dette er noe annet, er vel den ene infeksjonen en smule i slekt med den andre?

Og så har jeg fått avklart at det antagelig ikke er influensa i Norge, og at jeg har en annen virusinfeksjon med samme symptomer og sykdomsforløp.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk for det.

Hm, har du en kjedelig mailadresse? Det gjelder bare noe kort jeg ikke vil kringkaste her.

Jeg har ingen mailadresse jeg vil legge ut her, og nå er jeg snart på vei til julebord så jeg rekker ikke å lage noen ny, men hvis du fortsatt har brukerkonto på LF kan jeg sende deg en pm der.

Altså: jeg forsøker å sende en melding til nicket ditt der inne.

Skrevet

Jeg har ingen mailadresse jeg vil legge ut her, og nå er jeg snart på vei til julebord så jeg rekker ikke å lage noen ny, men hvis du fortsatt har brukerkonto på LF kan jeg sende deg en pm der.

Altså: jeg forsøker å sende en melding til nicket ditt der inne.

Nei, det har jeg ikke.

Dette er ikke viktig egentlig... men hvis du nå har mailadr til flisa eller MsS videresender de nok til meg.

Ha det gøy på julebord :)

Annonse

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Dette er ikke viktig egentlig... men hvis du nå har mailadr til flisa eller MsS videresender de nok til meg.

Ha det gøy på julebord :)

Hvis du har Flisa eller Miss på MSN, kan du bare be en av dem om å gi deg msn.com-adressen min!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.

Godt at du får tett oppfølging.

Vet du, når jeg tenker meg om, synes jeg faktisk du burde prøve kjerringrokkte. Den kurerer jo infeksjoner i urinveiene, så selv om dette er noe annet, er vel den ene infeksjonen en smule i slekt med den andre?

Og så har jeg fått avklart at det antagelig ikke er influensa i Norge, og at jeg har en annen virusinfeksjon med samme symptomer og sykdomsforløp.

Skal prøve slik te. Uansett så kan det gjøre underverk med en kopp te, varmt pledd og en god bok.

Plei deg selv nå da, til viruset gir seg. Ta deg en tur under teppet du også :o)

Skrevet

Kjøp Sambucol med antivirin på apoteket.

Ta litt ekstra sink, pluss 40 mg. B6 og en gang og hvertfall 1000 mg c-vitamin et par ganger om dagen.

Det burde gjøre susen.

Skrevet

En gang jeg var ille plaget med hoste om natten, smilte jeg pent på legekontoret og fikk en flaske Cosylan, hostesaft med morfin. Det var deilig dop, hosten stilnet og jeg sovnet som en katt.

Anbefales.

Ja jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten Cosylan. Jeg MÅ i alle fall ha det i medisinskapet. Jeg tar det bare til natta når jeg hoster, og det gjør jeg ganske ofte:-(

Skrevet

Skal prøve slik te. Uansett så kan det gjøre underverk med en kopp te, varmt pledd og en god bok.

Plei deg selv nå da, til viruset gir seg. Ta deg en tur under teppet du også :o)

De eneste gangene jeg letter på teppet/-ene og står opp, er for å finne noe på kjøkkenet, bruke bad/toalett eller dole litt :)

God helg, Shira12 :)

Skrevet

Hvis du har Flisa eller Miss på MSN, kan du bare be en av dem om å gi deg msn.com-adressen min!

Sorry, ingen msn på meg.

Men hvis vi kan ta det ved senere høve, er det greit, Haster ikke i det hele tatt.

Skrevet

Kjøp Sambucol med antivirin på apoteket.

Ta litt ekstra sink, pluss 40 mg. B6 og en gang og hvertfall 1000 mg c-vitamin et par ganger om dagen.

Det burde gjøre susen.

Det må jeg si var et potent råd!

Tok noen giga-doser c-vitamin straks jeg kjente noe for en uke siden, men det hjalp ikke. Har lest at når man først har blitt syk, hjelper ikke c-vitamindoser, men nå skal jeg jammen meg hive innpå c-pulver. Sink har jeg også, når jeg tenker meg om.

B6 og Sambucol må jeg tenke litt på.

Takk skal du ha! :)

Annonse

Skrevet

Det må jeg si var et potent råd!

Tok noen giga-doser c-vitamin straks jeg kjente noe for en uke siden, men det hjalp ikke. Har lest at når man først har blitt syk, hjelper ikke c-vitamindoser, men nå skal jeg jammen meg hive innpå c-pulver. Sink har jeg også, når jeg tenker meg om.

B6 og Sambucol må jeg tenke litt på.

Takk skal du ha! :)

Det folk ofte gjør feil, er for lite c-vitamin. Når du blir løs i magen, kan du bremse inntaket.

Ellers skal du være forsiktig med det om du har for mye jern, eller om infeksjonen er bakteriell. Vit. C øker opptaket av jern og jern er mat for bakterier. God bedring.

Skrevet

Det folk ofte gjør feil, er for lite c-vitamin. Når du blir løs i magen, kan du bremse inntaket.

Ellers skal du være forsiktig med det om du har for mye jern, eller om infeksjonen er bakteriell. Vit. C øker opptaket av jern og jern er mat for bakterier. God bedring.

C-pulver er syrenøytralt, så det 'tar' ikke magen. Kjenner du det? Pulverformen gjør at man kan ta STORE doser veldig enkelt.

Gjorde noen søk på Sambucol (som jeg ikke har hørt om), og forstår at det er svarthyllekstrakt. Og _det_ har jeg hørt er et naturens vidundermiddel. Må prøve det.

Takk igjen.

Gjest Shira12
Skrevet

De eneste gangene jeg letter på teppet/-ene og står opp, er for å finne noe på kjøkkenet, bruke bad/toalett eller dole litt :)

God helg, Shira12 :)

God helg til deg også, og god bedring.

Skrevet

C-pulver er syrenøytralt, så det 'tar' ikke magen. Kjenner du det? Pulverformen gjør at man kan ta STORE doser veldig enkelt.

Gjorde noen søk på Sambucol (som jeg ikke har hørt om), og forstår at det er svarthyllekstrakt. Og _det_ har jeg hørt er et naturens vidundermiddel. Må prøve det.

Takk igjen.

Skal være syrenøytralt, ja. Inneholdet skal være 100% askorbinsyre.

Jeg vil ikke anbefale noe, for ikke å få skylda for noe gærent, men jeg har hørt om folk som tar opp imot 15-20.000 mg.

Men noen vitamin og mineraldoser som gis for høye er med på å skape ubalanse ved et annet mineral, eller vitamin. Så man skal vite hva man driver med.

C-vitamin er vannløselig og dertil ganske så ufarlig. Det forsvinner fort ut av kroppen igjen.

Sambucol med antivirin og noen ekstra urter er den varianten som funker for meg.

Skrevet

Skal være syrenøytralt, ja. Inneholdet skal være 100% askorbinsyre.

Jeg vil ikke anbefale noe, for ikke å få skylda for noe gærent, men jeg har hørt om folk som tar opp imot 15-20.000 mg.

Men noen vitamin og mineraldoser som gis for høye er med på å skape ubalanse ved et annet mineral, eller vitamin. Så man skal vite hva man driver med.

C-vitamin er vannløselig og dertil ganske så ufarlig. Det forsvinner fort ut av kroppen igjen.

Sambucol med antivirin og noen ekstra urter er den varianten som funker for meg.

Den lille måleskjeen som følger med boksen med C-pulver tar 200 mg c-vit, så når jeg tar to pent toppede teskjeer, er jeg nok oppe i de dosene der, ja. Men altså, det er ikke hverdagskost, kun ved sykdom.

Nå skal jeg straks finne ut hva antivirin er for noe rart...

Kom på at vi har hatt Sambucol i huset før. Det var et av barna som trengte, men h*n greide ikke smaken, så det var litt mislykket. Jeg husker det som konsentrert saft, søtlig og godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...