Gå til innhold

Når vi var inne på narkomane..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempeflott gjort, laguna! Du har et flott menneskesyn :)

Jeg har heldigvis aldri hatt noen grunn til å være redd narkomane, og snakker ofte med de om jeg går nede i sentrum alene. Noen er ikke så hyggelige, andre er fantastiske mennesker. Akkurat sånn som folk flest. Rart det der ;)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

16

• Velouria

5

• Glimtipper

5

• DarkPink

4

Skrevet

*Kremt* Utenom tema, men innlegget ditt ble veldig slitsomt med så mange skrivefeil.

Det er smart å forhåndsvise og korrigere før innlegget sendes(prater av erfaring)!

Selvfølgelig er budskapet det vikrigste, men presentasjonen baner veien for budskapet.

Nå risikerer jeg å få pepper tenker jeg :/

Tja - jeg skal ikke pepre så mye, selv om jeg er uenig med deg. Budskapet hennes kom veldig godt fram (selv med noen små tastefeil), synes i alle fall jeg, og husk at det var skrevet i indignasjon.

Og så må du feie for egen dør først - det skal ikke være mellomrom før utropstegn.

Vennlig hilsen

Gjest Tvilsomt
Skrevet

Veldig bra innlegg. Hvis man skal dømme etter responsen her er dolerne varmere og bedre mennesker enn folk flest. Det tror jeg ikke noe på, dessverre. Jeg tror det er stor forskjell på teori og praksis. Folk liker deg og sier det de tror du vil høre. Jeg tror de aller fleste her ville latt som de ikke så ham, himlet litt, eller i beste fall uffet seg litt og tenkt "stakkar" før de gikk videre. Jeg er sikkert fryktelig kynisk. Sorry.

Er faktisk helt enig. Rart "alle" ville gått forbi h*n på gata, men her inne ville liksom de også ha hjulpet til. Kanskje har de ikke sagt det rett ut her at de ville strukket ut en hånd, men mange skriver "Utrolig at folk viser så lite medmenneskelighet!". Men ville de selv opptrått annerledes ute på gata, i møte med en narkoman? Neppe.

Skrevet

*Kremt* Utenom tema, men innlegget ditt ble veldig slitsomt med så mange skrivefeil.

Det er smart å forhåndsvise og korrigere før innlegget sendes(prater av erfaring)!

Selvfølgelig er budskapet det vikrigste, men presentasjonen baner veien for budskapet.

Vikrigste?

Skrevet

Vikrigste?

Hehe. Vikrigste ja (den så jeg ikke i farta!). Og i tillegg til det jeg nevner under med utropstegnet, så skal det også være et mellomrom før parentesstart.

Ingen av oss er nok feilfrie.

:o)

Skrevet

"*Kremt* Utenom tema, men innlegget ditt ble veldig slitsomt med så mange skrivefeil.

Nå risikerer jeg å få pepper tenker jeg :/"

Det skal være mellomrom mellom bokstaver og parantes. Det heter dessuten ikke "vikrigste", men "viktigste".

Skrevet

Bra gjort, laguna, det synes jeg virkelig.

Men - jeg må med skam erkjenne at jeg neppe hadde gjort det...

Unnlatelsessynda er stor, og jeg er ikke stolt av det.

Jeg er vel redd for å bli robba eller noe sånt...

Skamfull hilsen fra

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herregud.

Du har så godt som en hel skrivefeil i hvert av dine setningslange avsnitt, så du er virkelig den rette til å snakke.

Skrevet

Hehe. Vikrigste ja (den så jeg ikke i farta!). Og i tillegg til det jeg nevner under med utropstegnet, så skal det også være et mellomrom før parentesstart.

Ingen av oss er nok feilfrie.

:o)

Nei, ikke lurt å kaste sten i glasshus. :)

Skrevet

Veldig bra innlegg. Hvis man skal dømme etter responsen her er dolerne varmere og bedre mennesker enn folk flest. Det tror jeg ikke noe på, dessverre. Jeg tror det er stor forskjell på teori og praksis. Folk liker deg og sier det de tror du vil høre. Jeg tror de aller fleste her ville latt som de ikke så ham, himlet litt, eller i beste fall uffet seg litt og tenkt "stakkar" før de gikk videre. Jeg er sikkert fryktelig kynisk. Sorry.

Jeg tror du har rett. Dette handler nok dessverre mer om å tekkes laguna enn en utbredt iver etter å løpe rundt og bistå forsofne gatenarkomane og -alkoholikere

hare1365380455
Skrevet

Jeg så en gang en mann som lå i grøfta, og da fikk jeg en mann til å undersøke saken. Mannen var litt full og hadde seg en liten hvil...

Skrevet

Hear, hear!

Og i samme sleng må jeg skryte litt av Flisen (datteren på 6 år). Vi var inne i sentrum i helgen og der satt det en sliten fyr med et pappkrus. "Mor vi må hjelpe han mannen der, ser du ikke at han fryser, han trenger kaffe og kanskje noen penger, det er synd på sånne altså!" Sånne hva da? sa jeg. "Amalie sier at de er akromane eller noe sånt og at de er farlige, men de er ikke det, det er ungdommer som er farlige, ikke sant?" ;)

Frøkna tok opp 50 lappen hun hadde fått av onkelen sin, gikk bort til mannen og sa: "se her, nå kan du kjøpe deg kaffe så du slipper å fryse sånn. Jeg trenger ikke penger jeg skjønner du for jeg har mamma."

Gjest Shira12
Skrevet

Hear, hear!

Og i samme sleng må jeg skryte litt av Flisen (datteren på 6 år). Vi var inne i sentrum i helgen og der satt det en sliten fyr med et pappkrus. "Mor vi må hjelpe han mannen der, ser du ikke at han fryser, han trenger kaffe og kanskje noen penger, det er synd på sånne altså!" Sånne hva da? sa jeg. "Amalie sier at de er akromane eller noe sånt og at de er farlige, men de er ikke det, det er ungdommer som er farlige, ikke sant?" ;)

Frøkna tok opp 50 lappen hun hadde fått av onkelen sin, gikk bort til mannen og sa: "se her, nå kan du kjøpe deg kaffe så du slipper å fryse sånn. Jeg trenger ikke penger jeg skjønner du for jeg har mamma."

Så flott jente du har!

Ble rørt av og lese det.

Du kan være stolt av jenta di, og deg selv!

Skrevet

Hear, hear!

Ååhhh, så stolt du kan være av henne! :)

Skrevet

Hear, hear!

Og hva tror du oddsen er for at han brukte pengene på kaffe?

laguna1365380434
Skrevet

Hear, hear!

Så bra!:-) Du må være kjempestolt av å ha sånn ei snill og bra jente!

Kanskje den oppvoksende generasjon blir liutt hyggeligere, det hadde vært fint. Jeg tror de kommer til å skrive stygge ting i historiebøkene om oss andre..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Kjempeflott gjort, laguna! Du har et flott menneskesyn :)

Jeg har heldigvis aldri hatt noen grunn til å være redd narkomane, og snakker ofte med de om jeg går nede i sentrum alene. Noen er ikke så hyggelige, andre er fantastiske mennesker. Akkurat sånn som folk flest. Rart det der ;)

Jepp, kjemperart..! ;-)

Klart de er folk som andre folk!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror at en del av problemet ligger i at folk er redde. I sommer gikk jeg og jentene mine nedover Karl Johan, på vei hjemover. Midtveis i gata ser vi det står en samling mennesker og ser i samme retning. I trygg avstand, selvsagt. Jeg blir nysgjerrig, og går mot dem. Da ser jeg en person som lå med hodet og overkroppen ned i en søplekasse. Det var en sånn type du må klatre opp på. Den stakkars kroppen rørte seg ikke, men ingen gjorde antydning til å ville gjøre noe.

Jeg gikk sprenstreks frem og klappet ham på ryggen og spurte hvordan det gikk.

- Snøft, grynt, stønn, hørte jeg bare.

- Jeg skulle bare lete etter noe hyssing, men så sovnet jeg visst.

Hehe, han sovnet med hodet nede i søplekassa.

Nå var jo dette ganske komisk, og han lo av det selv, men saken er at mannen kunne vært dau uten at folk hadde løftet en finger. Etter at jeg hadde fått ham opp, ja DA stimlet folk seg sammen og spurte hvordan det gikk.

En flott ting du gjorde der, laguna :)

Takk! :-)

Nettopp,folk stimler gjerne etterpå. For å få høre hva som skjedde o.l..

Men sovne i søppelkasssa da, *lol*

Selvom det var morsomt er jeg helt enig i at det selvsagt kunne stått mye verre til, og at noen burde sjekket i stedet for bare å glo!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Så det sjæl:-P

Men SÅ uleselig var det vel tross alt ikke, og dessuten skrev jeg unnskyldninger for slett rettskrivning sjæl,lenger nede i tråden her..

Innimellom går det nok litt fort i svingene, særlig om man er litt sint i skrivende stund..;-)

Men jeg er enig i at gjennomlesning er en god ting. I teorien..Jeg har det med å sende innlegg rett av gårde uten sjekk, og da kan det gå sånn.

laguna1365380434
Skrevet

Nå har jeg ikke noe særlig tro på at folk på dol har noe særskilt ønske om å tekkes meg altså, men det var hyggelig at responsen var så positiv;-)

Kanskje de som synes de narkomane bør gå og dø ikke ville svare i akkurat denne tråden?

Kanskje noen ombestemte seg også, det er lov å håpe..;-) ( Uten at jeg har så stor tiltro til effekt av egne skriblerier..)

Men jeg ble også litt overraska, jeg hadde venta meg endel motbør også..50/50 ca? Men det var jo udelt positivt at folk er enige. Og jeg tror som sagt ikke at jeg har noe sånn magisk effekt på folk, slik at de forandrer mening bare fordi jeg har sagt det.

Selvom det selvsagt hadde vært kjekt! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...