Gå til innhold

forbrenning og måltid

merle

Anbefalte innlegg

hei :)

i dag startet jeg dietten med en porsjon bran flakes og et glass biola til frokost. dette er vel sunt?

hvor mange timer skal det gå mellom måltidene for å få igang forbrenningen? jeg pleier ikke å være sulten før hver 5. eller 6. time, så jeg har litt problemer med å huske på når jeg skal spise måltid. ellers går det mye i småspising av frukt i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei merle

Cellene i kroppen din forbruker energi (forbrenner) hele tiden for å utføre sine oppgaver. Fordøyelse av mat øker energiomsetningen, og det måltidsrelaterte energiforbruket (termogenesen) er ved sitt maksimum ca 1 time etter maten er spist. Effekten vedvarer ca 4 timer (til maten er tatt opp i kroppen). Frokosten (bran flakes og biola) kan betegnes som sunn, og god for fordøyelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...