merle Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 hei i dag startet jeg dietten med en porsjon bran flakes og et glass biola til frokost. dette er vel sunt? hvor mange timer skal det gå mellom måltidene for å få igang forbrenningen? jeg pleier ikke å være sulten før hver 5. eller 6. time, så jeg har litt problemer med å huske på når jeg skal spise måltid. ellers går det mye i småspising av frukt i mellomtiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 4. mars 2001 Del Skrevet 4. mars 2001 Hei merle Cellene i kroppen din forbruker energi (forbrenner) hele tiden for å utføre sine oppgaver. Fordøyelse av mat øker energiomsetningen, og det måltidsrelaterte energiforbruket (termogenesen) er ved sitt maksimum ca 1 time etter maten er spist. Effekten vedvarer ca 4 timer (til maten er tatt opp i kroppen). Frokosten (bran flakes og biola) kan betegnes som sunn, og god for fordøyelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.