Gå til innhold

hvilken bok er den særestepå markedet nå?

Anbefalte innlegg

Gjest ka du tru?
Skrevet

Synes det er så utrolig mange teite bøker for tiden. Virker som om alle gir ut bøker om alt mulig rart. Hva er det særeste som er på markedet nå?

Fortsetter under...

Skrevet

Trist som faen, hvis den fremdeles er på markedet...

Skrevet

gammalt nytt....:)

Skrevet

Nei, gi deg - Trist som Faen skiller seg da lite fra andre liknende novellesamlinger.

"............................................."

Skrevet

Nei, gi deg - Trist som Faen skiller seg da lite fra andre liknende novellesamlinger.

"............................................."

Andre novellesamlinger er da visse muligheter for å tolke, og sitte igjen med en følelse av et eller annet utover håpløshet.

Synes novellene hans virket som om de var skrevet uten mening, bare for at det skulle virke som dype noveller. Og så skylder han selvsagt på at de krever tolkning.

Skrevet

Andre novellesamlinger er da visse muligheter for å tolke, og sitte igjen med en følelse av et eller annet utover håpløshet.

Synes novellene hans virket som om de var skrevet uten mening, bare for at det skulle virke som dype noveller. Og så skylder han selvsagt på at de krever tolkning.

Vel - tolkning av literatur er et håpløst emne, egentlig. En forfatter kan skrive bare "tull", og så håpe på at noen "glupe" eller fantasifulle hoder klarer å komme med en tolkning som passer. Eller det kan være litteratur som ikke nødvendigvis må tolkes på en bestemt måte, eller til et bestemt mål, men som er helt "åpen". Hva forfatteren har tenkt i utgangspunktet er ofte vanskelig å vite. Når det er sagt, så ser jeg egentlig ikke på disse novellene særlig annerledes enn mesteparten av annen liknende, moderne litteratur. Litt preget av en krampaktig originalitet, men ikke nødvendigvis søppel av den grunn.

"........................................."

Annonse

Skrevet

Vel - tolkning av literatur er et håpløst emne, egentlig. En forfatter kan skrive bare "tull", og så håpe på at noen "glupe" eller fantasifulle hoder klarer å komme med en tolkning som passer. Eller det kan være litteratur som ikke nødvendigvis må tolkes på en bestemt måte, eller til et bestemt mål, men som er helt "åpen". Hva forfatteren har tenkt i utgangspunktet er ofte vanskelig å vite. Når det er sagt, så ser jeg egentlig ikke på disse novellene særlig annerledes enn mesteparten av annen liknende, moderne litteratur. Litt preget av en krampaktig originalitet, men ikke nødvendigvis søppel av den grunn.

"........................................."

"Litt preget av en krampaktig originalitet"

Der sa du det.. =) Og så virker det så over-dypt, synes jeg. Og _jeg_ synes det er søppel, men det er sikkert noen mennesker der ute i verden som får noe utav det.

Skrevet

"Litt preget av en krampaktig originalitet"

Der sa du det.. =) Og så virker det så over-dypt, synes jeg. Og _jeg_ synes det er søppel, men det er sikkert noen mennesker der ute i verden som får noe utav det.

Det er jo også de som mener at American Psycho er bra på ett eller annet plan. Jeg mener at det er ingenting annet enn ren søppel, og den "dypere meningen" bak er helt verdiløs og fullstendig banal.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...