Gå til innhold

blødninger ved bruk av p-piller


Gjest sept

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-pillen i 2 år. Fikk blødninger midt i syklusen og byttet da til Trionetta. Har gått på Trionetta i ett år nå. Det gikk "bra" en stund , men har nå fått små blødninger en uke før jeg skal ha mens. Da jeg da tar den siste pillen på brettet , får jeg "vanlig" mens. Dette skjer annenhver mnd. Den andre mnd. er alt normalt.Samtidig er jeg litt øm på høyre side i magen. Dette har jeg skjekket med legen , men han finner ikke noe. Jeg har ikke tatt celleprøve. Jeg lurer da på om det er forsvarlig å fortsette med p-piller?. Kan dette minske sjangsene for å bli gravid senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest I know!

har akkurat det samme "problemet"... er øm på høyre side av magen, noe som gjør det litt vanskelig å trene, da det gjør vondt ..men jeg har bare gått på p-piller i noen mnd jeg da... åsså er jeg ganske så ung. Jeg har også små-blødninger med bare ett par dråper blod+litt utflod ca. den siste uka før mensen "egentlig" ska komme... også får jeg "årntli blødning" som er mye mer og mye kraftigere, når jeg har sluttet på de gule, og begynner på sukker-pillene... jeg har ikke noe svar på dette, men jeg tenkte kanskje det kunne være fint å vite at det er noen med det samme problemet!! jeg ble iallefall glad da jeg så dette innlegget!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes ikke du skal bekymre deg for disse blødninger, det har noe med hormonsammensetningen i pillene å gjøre, ikke med deg. Er du over 25 bør du ta celleprøve. Du kan rolig fortsette med pillen, den eller blødningen vil ikke redusere muligheten for å bli gravid

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...