Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig fjernet høyre del av skjolbruskkjertelenJeg vil sitere hva som ble skrevet i journal - for at du får et korrekt bilde av tilstanden som forelåg før operasjonen. RBB/Iny. Motatt seks ufikserte utstryk, MGG. På tre av utstrykene finnes moderat til rikelig forekomst av grupper av follikelepitel. Det er ingen atipy. Det er imidlertid ikke sett noen nevneverdig forekomst av kollid. Dette sammenholdt med forholdsvis cellerikt materiale gjør at ekte tumor ikke kan utelukkes og ekstripasjon bør overveies, eventuelt repunksjon. Forholdsvis cellerikt thyreoideapunktat med viss misstanke om ekte follikulær tumor, se beskrivelse. Virker det ut fra journalen at det i mitt tilfelle viser økt sjanse for at det er kreft som foreligger? Jeg ønsker vennligst at du svarer åpent og ærlig.Kan man få vanskeligheter med å bli gravid - og øket risiko for abort når man er opperert for struma?Kan struma utvikle treg tankegang og taleforstyrrelse? Kan jeg få problemer med øynene?(utstående etc.) Det har ikke vært tegn på det enda.Kan jeg ha hatt struma i flere år uten å vite det? Har dette noe å si for meg? Kan man utvikler lavere intelligens når man får struma?(jodmangel) Må jeg ut fra tilstanden slik den er pr. dag måtte ta tilskudd av tyroksin og/eller kalsium?Og hvor sjans er det for at jeg vil utvikle stoffskifte på sikt? I tilfelle lavt eller høgt?Kan man få angst og depresjon av struma?Noe annet jeg burde vite om hvordan strumaen kan påvirke min hverdag?Har du relevant literatur å henvise? På forhånd takk!Mvh Jente 25

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209394-struma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...